Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Etableringsudgifter

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige startet et flyttefirma med en ven, og så er der en der siger at vi ikke kan trække vores etableringomkostnigner fra såsom den hjemmeside jeg vil starte eller vores visitkort.. Kan dette passe? 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 20:10

Det kan jeg ikke se hvorfor at i ikke skulle kunne gøre dette. Hvis det ikke er købt før firmaet er oprettet.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:38

Nic7:
der siger at vi ikke kan trække vores etableringomkostnigner

Det er korrekt, at der ikke kan ydes fradrag for etableringsomkostninger. Det er dog min opfattelse at såvel hjemmeside som visitkort henhører under driftsomkostninger, som der er fradrag for.

/Henrik

Fra Lyngby
Tilmeldt 13. Feb 12
Skrevet kl. 21:56

Hvad med hvis der er start gebyr på hjemmesiden, kan det så stadig trækkes fra.?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:05

Ja - det er kun stiftelsesomkostninger ved at etablere dit CVR (til virk.dk/advokat osv) der ikke er fradrag for - og så er der enda fradrag for momsen på stiftelsesomkostningerne, men hjemmeside, og gebyr på samme, er der fradrag for hvis det er nødvendigt for dig for at drive selskabet

Men Nic7 - du behøver noget hjælp for at klare dit regnskab kunne jeg tro, så du kommer godt igang - iværksætterkursus/hjælp findes i de fleste kommuner gratis med mellemrum + skat har intro møder som minumim

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:23

Ja - det er kun stiftelsesomkostninger ved at etablere dit CVR (til virk.dk/advokat osv) der ikke er fradrag for -

Uha nej da - etableringsudgifter uden fradrag kan dække et mere større spektrum - f.eks. konceptudvikling, konsulenthonoraer i forbindelse med opstart til rådgivere mv. 

Generelt er der ikke fradrag for de udgifter som du har tilvejebringelse af et nyt indkomstgrundlag.

/Henrik Koudahl

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Koudahl:
Uha nej da - etableringsudgifter uden fradrag kan dække et mere større spektrum - f.eks. konceptudvikling, konsulenthonoraer i forbindelse med opstart til rådgivere mv. 
jamen det er da korrekt - jeg forstår bare trådstarter som at han blander hjemmeside, gebyr for hjemmeside osv ind i stiftelsesomk. og ville ikke forvirre mere

Gælder det i øvrigt helt generelt konsulenthonorarer - hvis det er konsulenter som bruges til at undertøtte driften og ikke stiftelsen? Der er jo vel fradrag for  fradrag for udgifterer afholdt for at erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten - altså driftskonsulenter osv - og konceptudvikling som vel er for at erhverve indkomsten, ville jeg da nok også ha troet der var fradrag for.

Var det konsulenter der tilvejebragte kapitalgrundlag og advokater til stiftelse + gebyrer m.m. - så er jeg enig - men igen -jeg tror ikke det er aktuelt for spørger

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:16

Gælder det i øvrigt helt generelt konsulenthonorarer -

Nej. Det er er derfor jeg brugte ordvalget "kan omfatte".

Konceptudvikling er en af de klassiske udgifter, som ikke giver fradrag. Det er der utallige afgørelser som placerer konceptudvikling under etableringsomkostninger og dermed ikke en del af statsskattelovens § 6, som alene omhandler driftsudgifter.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:18

Nic7:

Hvad med hvis der er start gebyr på hjemmesiden, kan det så stadig trækkes fra.?

JA

Fra Lyngby
Tilmeldt 13. Feb 12
Skrevet kl. 09:37

Hvor finder jeg de kurser omkring regnskab.? Er det kommunen man kontakter.?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)