Du skal bare være opmærksom på at du som "central Slave" normalt ikke selv kan bestemme noget som helst, og at de fleste centraler underbetaler deres vognmænd groft. Efter 7 år i København er jeg nok blevet noget miljø skadet, det kan godt være anderledes her i Jylland.
Mener xpressen ligger i Herning, dem kan du jo prøve at høre. Ellers ligger Alphi Air også i Herning, du kunne prøve at se om de har noget du kan køre.
Ellers er rådet, find en lokal vognmand der en gang i mellem har brug for lidt hjælp, og kør underlevedør hos ham, samtidigt skal du ud og fange nogle kunder.
Vær ikke nervøs for at tage ud til de forskellige kunder, og fortæl dem hvor god du er osv:-) Det er hårdt benarbejde, men hvis du kan klare den, så kommer du langt.
Min første bil var en Ford transit lift bil med plads til 8 paller, under 3500 kg, hvor den bare kræver normalt kørekort.
Det er en fin bil størrelse at starte op i fordi du trods alt kan klare de fleste små transporter og flytninger i den, du kan laste små 1000 kg i sådan en.
Når du så har fået lidt kunder, og har fundet ud af hvad de mangler i en vognmand kan du tænke bil 2, dette kan evt være en mindre kurerbil, Denne bil skal helst være under 6 meter, da du så kan køre over storebælt til normal pris.
Jeg har aldrig anbefalet nye vognmænd at starte op med en lastbil, da markedet er fuldstændigt latterligt at være i.
Nu nævner jeg ingen navne, men flere af de store vognmænd tager under 85,- for en palle gods der skal over på den anden side af storebælt, så kan du selv regne dig frem til hvor mange paller du skal køre med om dagen for at få det til at køre rundt:-)
Hold dig til de små biler, sælg dig selv til alle de store virksomheder der ligger rundt omkring, og sørg for at få en god samarbejdspartner der kan hjælpe dig hvis det brænder på, det vigtigste i denne er branche er at kunne holde hvad man lover, selv om det hele vælter ned:-)
Og få lavet en simpel og gennemskuelig pris struktur selv en gorilla kan regne ud:-)