Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af flyttefirma/møbeltransport.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen. har igennem længere tid spekuleret og leget med tanken om at starte mit eget flyttefirma / møbeltransport. og du er jeg kommet frem til jeg gør det.

Det jeg gerne kunne tænke mig er at høre hvad starter jeg med at gøre når jeg vil starte firmaet?

måske der er en som vil hjælpe mig lidt med nogle gode råd? skriv gerne PM.

Hilsen Jonas.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 21:03

Nu skriver du ikke hvorfra i landet du kommer.

Men find et transport firma central som 3x34 måske en mindre så man ikke har de store omk fra starten.

Men du skal have en transport forsikring så varerne du transporter er forsikret for ellers kan det blive dyrt.

Hvilken bil har/vil du købe/købt

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 12. Feb 12
Skrevet kl. 21:31

Tak for svaret.

Kommer fra herning området.

Mener du jeg skal indgå samarbejde med sådan transport firma i starten eller hvad mener du?

skal have undersøgt omkring forsikringer osv selvfølgelig ja.

jamen vil indvester i en lastbil, da jeg selv gør som lastbilchauffør i et flyttefirma nu.

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 21:57

Hvis du vil køre i over 3500 kg bil skal du ligge en del penge for en vognmands tilladelse , tage et kursus osv . Den eneste måde man kan få succes i branchen for tiden er hårdt arbejde , 10-15 timer hver dag og nogle seriøse salgs skills da alle virksomheder holder på deres penge for tiden . Jeg har været vognmand i snart 7 år , og det har været en hård omgang . Men nu kører det :-) hold dig fra de store centraler som 3x34 og start op lokalt i din by , du har jo gode muligheder i Herning / holstebro / brande

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:00

Ja jeg ville lave en aftale med en central fordi ellers kan det være op af bakke. Også kan du også få gods transport opgaver.

Men der er også flytteportalen hvor man kan give tilbud via.

Nu skriver du ikke noget om hvorstor men hvis den er større end 3500 kg så kræver det jo også en vognmandstilladelse

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 12. Feb 12
Skrevet kl. 22:20
Okay så jeg skal have en vognmands tilladelse først , vil du forslå en mindre bil til at starte med? Ja der er et godt opland herude. :-)
Tilmeldt 12. Feb 12
Skrevet kl. 22:27
Ja service byen f.eks. Tror da helt sikkert jeg vil lytte til dit råd omkring en aftale med et firma i starten ;-)
Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 12:27

Du skal bare være opmærksom på at du som "central Slave" normalt ikke selv kan bestemme noget som helst, og at de fleste centraler underbetaler deres vognmænd groft. Efter 7 år i København er jeg nok blevet noget miljø skadet, det kan godt være anderledes her i Jylland.

Mener xpressen ligger i Herning, dem kan du jo prøve at høre. Ellers ligger Alphi Air også i Herning, du kunne prøve at se om de har noget du kan køre.

Ellers er rådet, find en lokal vognmand der en gang i mellem har brug for lidt hjælp, og kør underlevedør hos ham, samtidigt skal du ud og fange nogle kunder.

Vær ikke nervøs for at tage ud til de forskellige kunder, og fortæl dem hvor god du er osv:-) Det er hårdt benarbejde, men hvis du kan klare den, så kommer du langt.

Min første bil var en Ford transit lift bil med plads til 8 paller, under 3500 kg, hvor den bare kræver normalt kørekort.

Det er en fin bil størrelse at starte op i fordi du trods alt kan klare de fleste små transporter og flytninger i den, du kan laste små 1000 kg i sådan en.

Når du så har fået lidt kunder, og har fundet ud af hvad de mangler i en vognmand kan du tænke bil 2, dette kan evt være en mindre kurerbil, Denne bil skal helst være under 6 meter, da du så kan køre over storebælt til normal pris.

Jeg har aldrig anbefalet nye vognmænd at starte op med en lastbil, da markedet er fuldstændigt latterligt at være i.

Nu nævner jeg ingen navne, men flere af de store vognmænd tager under 85,- for en palle gods der skal over på den anden side af storebælt, så kan du selv regne dig frem til hvor mange paller du skal køre med om dagen for at få det til at køre rundt:-)

Hold dig til de små biler, sælg dig selv til alle de store virksomheder der ligger rundt omkring, og sørg for at få en god samarbejdspartner der kan hjælpe dig hvis det brænder på, det vigtigste i denne er branche er at kunne holde hvad man lover, selv om det hele vælter ned:-)

Og få lavet en simpel og gennemskuelig pris struktur selv en gorilla kan regne ud:-)

Tilmeldt 12. Feb 12
Skrevet kl. 22:32
Okay kanon at snakke med dig. tror jeg starter med en lille bil .. så må vi se hvad der at lave. skal lave aftaler med vognmænd i denne uge :)
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 22:36
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)