Hej, Vi kæmper vel alle mere eller mindre imod dobbelt content og som shop ejer vil du jo gerne give dine kunder den rette info og beskrivelse så mange steder som muligt - og det kan i mange tilfælde medfører at du bliver ramt af dobbelt content og dermed straffet af søgemaskinernen. Jeg spørger derfor - kan det hjælpe at ligge tekst ind i billeder på dit varekort / varebeskrivelse ? F.eks hvis du har en del produkter fra samme designer og du gerne vil fortælle samme gode historie om denne designer - eller produkterne har samme identiske bestillings / leveringsinfo /beskrivelse, kun farven eller en mindre del af beskrivelsen er anderledes - kan det så betale sig at skrive den lange informere tekst rigtig ét sted - og på de andre tilsvarende produkter vælge at ligge denne tekst ind på et billede og kun skrive en mindre individuel tekst ? For kunderne vil det se ud til at de får samme lange forklaring på hvert produkt - og da du ikke ved hvilket produkt kunderne kommer ind på, så er det for os vigtigt at den lange forklaring står på alle produkterne Vi er jo alle enige om at søgemaskinerne ikke læser billeder - men vil de gennemskue dette lille trik ? Vil søgemaskinerne straffe os for at bruge samme billeder flere gange under forskellige varer? Har i andre gode forslag til at man kommer uden om dette problem ? Finn |
Google læser da billeder. Hvis du googler kan du øverst vælge at sortere efter billeder.... Så brug beskrivelse på alle dine billeder og hvis muligt få dem til at fylde så lidt som muligt, da Google også har loadtid med i deres algoritmer. Hvor meget det betyder er da nok en anden der er mere kvalificeret til at svare på end mig...