Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan tekst billeder hjælpe imod dobbelt content

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Urskiven.dk Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi kæmper vel alle mere eller mindre imod dobbelt content og som shop ejer vil du jo gerne give dine kunder den rette info og beskrivelse så mange steder som muligt - og det kan i mange tilfælde medfører at du bliver ramt af dobbelt content og dermed straffet af søgemaskinernen.

Jeg spørger derfor - kan det hjælpe at ligge tekst ind i billeder på dit varekort / varebeskrivelse ?

F.eks hvis du har en del produkter fra samme designer og du gerne vil fortælle samme gode historie om denne designer - eller produkterne har samme identiske bestillings / leveringsinfo /beskrivelse, kun farven eller en mindre del af beskrivelsen er anderledes - kan det så betale sig at skrive den lange informere tekst rigtig ét sted - og på de andre tilsvarende produkter vælge at ligge denne tekst ind på et billede og kun skrive en mindre individuel tekst ?

For kunderne vil det se ud til at de får samme lange forklaring på hvert produkt - og da du ikke ved hvilket produkt kunderne kommer ind på, så er det for os vigtigt at den lange forklaring står på alle produkterne

Vi er jo alle enige om at søgemaskinerne ikke læser billeder - men vil de gennemskue dette lille trik ?

Vil søgemaskinerne straffe os for at bruge samme billeder flere gange under forskellige varer?

Har i andre gode forslag til at man kommer uden om dette problem ?

Finn

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 11:01

Google læser da billeder. Hvis du googler kan du øverst vælge at sortere efter billeder.... Så brug beskrivelse på alle dine billeder og hvis muligt få dem til at fylde så lidt som muligt, da Google også har loadtid med i deres algoritmer. Hvor meget det betyder er da nok en anden der er mere kvalificeret til at svare på end mig...

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:13

Hej Finn,

Søgemaskinerne vil ikke læse teksten i et billede (med mindre du angiver den som alt-tekst).

Og der er pt. ingen problemer med duplicate content i forhold til billeder.

Afhængig af din shop, antallet af produkter osv., kan der være flere andre løsninger - for ulempen ved din model er, at du går glip af synlighed på en stribe long-tail søgninger på alskens kombinationer. I den optimale verden vil du have unikke, komplette tekster på alle produkterne, og måske kan det være en bedre løsning for dig at omskrive de her gentagne tekster, så du får nogle forskellige varianter.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Urskiven.dk Skrevet kl. 12:41

@Høy - tak, ja jeg ved godt den læser billeder og vi bruger også billede tags så meget det nu er muligt.

@Frank - ja vi vil også fortsætte med at lave unique tekster til de forskellige produkter - men f.eks så kan vi finde på at fortælle om designer, hvorfor vi kan sælge så billigt og hvordan vi håndtere rabat ved flerkøb - og det er altså begrænset hvormange forskellige variationer du kan lave af denne informative tekst på f.eks 200 varer - og netop disse informationer har jeg på fornemmelsen giver os en del dobbelt content, som jeg så ville prøve at komme udenom ved at ligge denne samme tekst ind på et lille billede på beskrivelsen UNDER den unique beskrivelse - som så bliver en del kortere - men netop unique

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)