Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR NR - HJÆLP!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg har enkeltmandsvirksomhed med registreret CVR, men skal nu til at udvide mit varelager og skal til at importere brugskunst med henblik på videresalg. Jeg har overvejet om det kunne være fordelagtigt at starte et firma som er importregistreret og lade varerne blive importeret hertil og så senere sælge det til mit andet firma (og andre firmaer her også). 

1) Er det overhovedet lovligt at føre forretning på denne måde? At importere varer og så sælge til sig selv?

2) Må man som enkeltmand have flere CVR. NR. / flere virksomheder som er delvis afhængige af hinanden?

TAK for hjælpen!

Mvh Eli

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46698
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35

Jeg tror ikke jeg er med på hvad du vil, og hvad formålet er, kan du beskrive det bedre?

Du kan kun ha dit ene CVR som privatperson.

Du kan ha flere selskaber ex. ApS eller anden virksomhedsform men:

Hvis du handler internt i en "koncern" som du lægger op til her så kommer du ind under det som hedder "Transfer Pricing" som kort går ud på, at alle handler skal ske til markedsvilkår. Det er dit ansvar at sikre at der er procedurer og dokumentation på plads for dette.

Du kan godt ha ET selskab som har flere brancher under sig, men jeg mangler helt at forstå hvad dit formål er, så svarer svæver lidt. (skriv ligeud om det er for at beskytte dig mod krav af en eller anden slags, eller for skat, eller for andet)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:48

ElijahPollux:
Er det overhovedet lovligt at føre forretning på denne måde? At importere varer og så sælge til sig selv?

Ja - men handel mellem de to selskaber skal ske på normale markedsvilkår.

ElijahPollux:
Må man som enkeltmand have flere CVR. NR.

Du kan kun have et CVR-nr. men kan til gengæld have flere SE-nr. (fungerer som et cvr-nr.) tilknyttet.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:52

hvad dit formål er

Et formål kunne være at holde forskellige aktiviteter adskilt. Der kan være en fornuft i at holde disse adskilte, specielt hvis man senere vil frasælge aktiviteten.

Har man ikke den tanke/plan er det administrativt lettere at opdele sit regnskab efter aktivitet fremfor at rode med 2 regnskaber mv.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:02

Tak for hurtigt svar alle sammen. Om end ikke andet, så blev jeg ihvertfald lidt klogere om hvad næste skridt skal være. Tak igen, og god weekend!

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 14:23

Forstår ikke hvad formålet er med flere CVR numre.

Der giver ikke mening, da du som privatperson bærer personligt ansvaret for alle dine aktiviteter. Så du skal tilføje import tilladelse til dit nuværende CVR nummer.

Det betyder ikke at du ikke kan have flere forskellige aktiviteter kørende under samme CVR.

Du kan godt ha en aktivitet som kører dine import aktiviteter, og en anden som står for noget andet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)