Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man virkelig ALTID bruge pakkelabels

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Sender I nogensinde varer ud med frimærker? Kommer de så frem?

Jeg har selv en erhvervsaftale med PostDanmark og sætter for det meste pakkelabels på de varer jeg sender ud for http://podconsult.dk/butik og http://inklusiononline.dk 

For de få gange jeg har sendt noget med frimærker, er de ikke nået frem til kunden. Helt utroligt, men sandt, desværre. 

Jeg købte forleden en dyr taske af en ny kollega i ehandelsbranchen. Eller i hevrt fald postordre. Jeg har rådet hende til ALDRIG IGEN sende varer med frimærker. 

Hvad ville i råde hende til? Hvad oplever I selv?

Vil du selv lave lyd eller video, så få hjælp på http://podconsult.dk/butik

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du sender varer som almindeligt brev, er der selvfølgelig en større risiko for at varerne forsvinder, eller at kunden siger at varerne ikke er kommet. Men man kan gøre flere ting for at minimere dem.

Vi sender kun småting, og varer med en lav værdi som brevpost. Alt andet ryger afsted som pakke. Og vi har endnu ikke mistet et brev, men det sker selvfølgelig på et tidspunkt.

Men at din kollega sender tasker som brevpost, kan jeg slet ikke forstå. Det giver jo kun mening at gøre det, hvis det er en vare der kan lægges i postkassen. Ellers skal kunden jo på posthuset alligevel, og så giver det slet ingen mening ikke at betale det ekstra for den sikkerhed en pakke giver.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg tror også hun blev lidt forskrækket over min melding, så der kommer helt sikkert pakkelabels på fremover. 

Vil du selv lave lyd eller video, så få hjælp på http://podconsult.dk/butik

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel altid en vurderingssag.. Skal vi sende en følgebil med pansrede raketter på træet, når vi sender et thebrev med posten..

Du kan efterhånden købe alverdens forsendelsesservices - pakkepost, express kurér, slow kurér..

Vi har aldrig oplevet, at der har været problemer med leveringen pga. frimærker. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Dét er godt at høre, at I ikke har oplevet svind. Jeg må indrømme, at jeg nøjes med frimærker, når det er en lille dims, som simpelthen er for lille til en pakkelabel og som lige kan dumpes i postkassen. Men en lille dims til 200 kroner er altså også ærgerlig at miste på vejen til kunden. 

Vil du selv lave lyd eller video, så få hjælp på http://podconsult.dk/butik

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har haft 1 maxibrev i en periode på 2½ år, der ikke er nået frem, så det er jo yderst positivt. Men som Igang skriver - send ting som fylder som pakker - som pakker. Eller i det mindste varer over en vis værdi. Du kan nok fastsætte det ud fra en metode som hedder: Sender jeg som Maxibrev, skal jeg være villig til at sende varen igen, hvis kunden siger, den ikke er modtaget.

Og så må man gøre op med sig selv, hvad ens beløbsgrænse er, før man vælger pakkepost (som også kan blive smadret, og så skal kunden sende HELE pakken retur til Postdanmark - og en hulen masse bøvl, som gør, at man som erhvervskunde afskriver pakken og portoen og sender en ny, så kunden er glad - og Postdanmark kan fortsat smadre pakker fordi de gør reklamation så besværligt for deres kunder).

Edit: Må hellere uddybe, før nogen høvler mig ned. Men jeg sender f.eks. en del keramik. Så hvis en kunde har bestilt 6 krus og det ene er i stykker, skal de sende HELE pakken retur til reklamation hos PostDanmark og starte en reklamationssag. Herefter kan jeg så sende 6 nye krus og vente på erstatning - eller kunden kan vente på erstatning. Det burde være således, at man som erhverskunde hos PostDanmark kunne opgøre sit tab på f.eks. månedsbasis i form af billeder og dokumentation fra kunder og så få erstatning. Jeg orker personligt ikke at gøre krav mod PostDanmark på trods af, at det er pænt mange pakker jeg har måtte sende igen fordi noget var smadret.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Klagshamn (Malmö)
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ved det er lidt "off topic". Vi har en stor webshop i Sverige med børnetøj (www.luckylittleme.se) og har for ca 8-10.000DKK frankeringsmærker i overskud, da vi sender alt som MyPack og varubrev i dag i hele Skandinavien.
Nogle som kunne være interesseret i at købe dem til -10% af værdien og jeg leverer gratis i KBH-området. Det er primært 1kr, 23kr, 24kr, 25kr og 35kr

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)