Hej Michael,
Ja, AdWords virker hvis man ved hvordan det skal virke.
Adwords er de små annoncer du ser i højre side på Google og øverst oppe med en svag baggrund. Der står også "Sponsoreret" oppe i hjørnet ved de annoncer.
AdWords fungerer således, at har du en AdWords konto kan du oprette en kampagne, fx:
Tøj og tilbehør
Så kan du lave en annoncegruppe, der hedder Sokker, og derfra give denne annoncegruppe en annoncetekst: Køb sokker, pris en million pr. par, klik her! - Noget i den retning. Annoncen kan du henvise over på din produktside (i dette tilfælde et par dyre sokker) og sætte annoncen til at blive vist/aktiveret på google, når nogle søger efter bestemte nøgleord. Du bestemmer selv disse nøgleord. Ganske kort, så kan du vælge et nøgleord som: "køb billige sokker". Hvis Hr. Jensen søger på det, ser han din annonce. Klikker måske på den og derfra køber.
Det er hvad AdWords går ud på. Men ikke alt kan betale sig. Et eksempel fra den virkelige verden er, at jeg har sat en annonce op på AdWords op gasalarmer til Safegear.dk. Vi fik satme mange ordrer.... Men vi fik godt nok også en stor regning fra AdWords. Jeg har siden hen optimeret, tilpasset og gjort ved (har meget erfaring i adwords) men stadig væk kunne regnskabet ikke gå op. Det kunne simpelthen ikke betale sig for os at markedsføre gasalarmen på Google AdWords, det blev for dyrt. Vi pausede annoncen og fokuserede de steder hvor vi tjente penge.