Vil godt starte et smba. Men hvordan gør jeg det? Er der nogle der vi hjælpe mig med det på forhånd tak Mvh Niels Jensen |
Hej.
Du kan kontaktec os.
vi stifter mange af slagsen.
MvH
Peter
Hej. Du kan kontaktec os. vi stifter mange af slagsen.
MvH Peter |
Det vil jeg gøre men hvad ligger priser på? |
De regler har vi nu levet med et par år. Om man vil det eller ej så budskabet om SMBA'ets død stærkt overdrevent. SMBA'ets styrke er stadigvæk, at der ikke er noget kapitalkrav og ansvaret er begrænset. Hvem kan fortænke at iværksættere ønsker at begrænse risikoen mest muligt? |
Jeg kan kun sige, at såfremt et SMBA er stiftet lovligt og efter gældende regler, er der ingen problemer. Det Jacob Tøjner henviser til i tråden er aldrig blevet underbygget.
MvH Peter |
Fair nok :) -Det er jeg sikker på i også ved meget mere om end jeg gør :) Mvh. Morten Jensen |
"ingen problemer" er vel et spørgsmål om hvordan man ser på det. uden at være ekspert, så mener jeg at et s.m.b.a skal have mindst 2 ejere. desuden kan det lave kapitalkrav være en hæmsko hvis man på et tidspunkt ønsker kredit hos banker/kreditorer. Jeg kiggede meget på smba engang, men kastede mig alligevel ud i et personligt selskab. syns bare det virkede lettere. |
Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk
Nye virksomheder, smba eller ej kan ofte have svært ved at opnå kredit, da der ikke er nogen historik på dem. Har du et smba der kan henvise til en sund historik, er man næppe dårligere stillet end et aps. Kreditværdighed er ikke alene bundt op mod selskabstypen. |
Michael..Jeg skriver lovligt siftet(dvs. 2 mindst aktive stiftere). Kapitalkrav.Hmm..er vel også en hæmsko i et ApS. Der er få nystartede ApS, der får kredit uden personlig kaution i disse tider. Et ApS, der er tømt for midler er vel ikke mere værd en et SMBA?
MvH Peter |