Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undrer mig over jobopslag...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Ved ikke rigtig om det hører hjemme her på siden, men her er jo mange erhvervsdrivende, så måske der er nogle her der kan svare mig på logikken. Jeg søger efter nyt arbejde, da jeg ikke er tilfreds hvor jeg er. Kunne egentlig godt tænke mig at komme ud og køre noget varetransport i varevogn, og har søgt forskellige chaufførjob. Men der er aldrig nogen der skriver noget om løn... og det synes jeg er meget generelt, om vi snakker handel, eller lager, eller logistik, eller ja hvad som helst. Lønniveauet står der aldrig! Eller i hvert fald yderst sjældent. Jeg var i dag til en samtale, hvor det så også viste sig det var natarbejde, og lønnen lå rimelig fast, med andre ord, den var det den var og ikke noget at snakke om. Jamen hvorfor skriver man så løn efter kvalifikationer? Når den er fast?

Generelt synes jeg mange jobopslag er alt for mangelfulde. Skriv dog nogle flere facts, hvis de er der! Eller skriv et niveau. 22-25.000 afhængig af kvalifikationer, eller lignende. Og er den fastlåst, jamen så skriv den dog! Og ikke mindst hvis arbejdstiderne er faste, så skriv dem dog! Den samtale jeg var til i dag sagde han havde fået 760 ansøgninger... Men altså, halvdelen havde måske ikke søgt, hvis de vidste det var nat og kendte lønnen! I hvert fald kunne han have sparet energi på at kalde mig til samtale, det var ting der tilsammen gjorde jeg aldrig ville have søgt stillingen hvis jeg vidste det på forhånd. Så er der nogen virksomhedsejere herinde der kan fortælle mig hvad der gør at der i jobopslag generelt er mangel på informationer? Hvorfor bruges der ikke lige ½ time mere på at skrive et godt jobopslag, og så forhåentlig ikke bruge tiden senere forgæves, på samtaler osv? Ja, kan godt være det bare er mig der er dum, men har svært ved at se logikken.

MVH
Hans Pedersen

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 21:22

Den med arbejdstider er jeg enig i, det burde de havde skrevet. Det må også spare dem ikke at indkalde folk der træder fra.

Ang. lønnen så er det meget normalt ikke at skrive den. Det er der mange grunde til, men blandt andet at ens konkurrenter kan læse opslaget, med andre ord se hvad du tilbyder dine chaufføre i løn, og tage aktion ud fra dette.

Tilmeldt 19. Mar 07
Skrevet kl. 21:25

Jamen hvor meget betyder det for en konkurrent når det kommer til stykket? Og hvis de virkelig ville vide det, kunne de mon så ikke finde ud af det alligevel... Ja, jeg har sgu svært ved at se det. Men det er som sagt nok bare mig :)

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Skrevet kl. 21:28

...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48

Jeg kan huske at et hotel i den hotelgruppe jeg var ansat i fik over 800 ansøgninger til ét job som "minibar-opfylder".

Der er generelt nogle HR/ledere derude der burde tænke sig om en ekstra gang. Med hensyn til lønnen er jeg ikke enig da den virkelig kan spænde mange tusinde fra person til person.

Tilmeldt 19. Mar 07
Skrevet kl. 21:49

Jo det er jeg med på den kan, men jeg har bare flere gange oplevet at man er til samtale og får at vide at lønnen ligger fast og er ikke til forhandling... Og når den nu engang ligger fast og ikke er til forhandling. Hvorfor så ikke skrive den?

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Skrevet kl. 21:55

HansPedersen:

Jo det er jeg med på den kan, men jeg har bare flere gange oplevet at man er til samtale og får at vide at lønnen ligger fast og er ikke til forhandling... Og når den nu engang ligger fast og ikke er til forhandling. Hvorfor så ikke skrive den?

Det kunne være at de havde fastsat den på forhånd, udfra dit CV. Med andre ord, hvis du havde et bedre CV havde de på forhånd fastsat en bedre løn.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)