Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er min affiliate side værd?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har en facebook-side med omkring 35.000 fans, hvoraf 90% er kvinder. Der postes i øjeblikket ca hver/hver anden dag på siden. Den har et ugentligt reach på ca 30.000 personer - og ca 1300 "taler om dette".

Jeg kører affiliate links målrettet kvinder på siden, og dette genererer i øjeblikket ca 1500 kr. pr måned.

Mit spørgsmål er - hvad kan jeg få for sådan en side, hvis jeg valgte at sælge den??

Hvad siger i?

Mvh

Casper

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 947
Skrevet kl. 11:25

Jeg ville give 3-500 kr. Nu mere spam du giver fansiden, desto mindre effektiv og fans får den.

Det ikke til at tjene på at sælge Facebook fansider, kan bedre betale sig for dig at kører den i bund, til Facebook til sidst lukker den for spam, eller den dør helt ud fordi folk fjerner aktivitet fra den. 

Tilmeldt 21. Sep 10
Skrevet kl. 11:30

Hej

Tak for svar :)

Det skal nævnes at alle posts er relevante for publikummet, således de ikke oplever posts som spam. Der er meget god feedback på posts, og siden har mere karakter af en community.

Du nævner at man ikke kan tjene penge på en facebook-side, men jeg har indtil videre tjent 1500 pr måned på den.

Lad høre hvad i andre siger :)

/C

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 11:31

Secret Service:

Jeg ville give 3-500 kr. Nu mere spam du giver fansiden, desto mindre effektiv og fans får den.

Det ikke til at tjene på at sælge Facebook fansider, kan bedre betale sig for dig at kører den i bund, til Facebook til sidst lukker den for spam, eller den dør helt ud fordi folk fjerner aktivitet fra den. 

Er ikke enig, med den åbenlyse ignorrante person jeg citere.

Altså som udgangspunkt plejer man at sig månedsindtjening*12+goodwill. Det vil sige 1500*12 = 18000 + goodwill.

Hvis du "skal" sælge den, kan du ikke regne med ngoet goodwill + formentlig et lille afslag i prisen. Men vil ikke mene 15000 er urealistisk for siden, dog ville jeg fortsætte hvis det ikke tager for meget af din tid. DU kan jo sagtens lave et nyt affiliate projekt eller en webshop ved siden af.

Det har casper vist er muligt.

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Skrevet kl. 11:33

remmertime:
Du nævner at man ikke kan tjene penge på en facebook-side, men jeg har indtil videre tjent 1500 pr måned på den.

Jeg siger, mener at det ikke er til at tjene penge på salg af en Facebook side.

Med mindre du kan være heldig at finde nogle som kan lide målgruppen 90% kvinder, kommer så an på deres alder - Evt fortæl lidt om dine insights på fansiden.

Kan være en tøj butik med ung modetøj osv. har interesse. 

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Skrevet kl. 11:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan kun sige i lige måde Seiveen. Det er fuldstændig urealistisk det du fortæller ham der.

Tilmeldt 21. Sep 10
Skrevet kl. 11:42

Så vi ligger et sted mellem 300 og 15.000 kr - det er lidt svært at forholde sig til. Er der evt. andre der kan komme på banen?

Angående insights, så er 81% af brugerne kvinder mellem 13-24 år fra Danmark - så siden er ret målrettet.

Lad høre :)

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Skrevet kl. 11:44

Jeg har solgt og købt nok over 50 Facebook fansites, fra 10.000 fans til 70.000 fans.

Hvis du kan få et pænt beløb med tre nuller på, så har du fat i en flink person :-)

Held og lykke med det.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 11:45

Jeg mener at begge bud er lige urealistiske! 3-500 kroner er direkte urealistisk da de ifølge trådstarters statistik ville være tjent hjem i løbet af de første 7-10 dage. 15.000 er lige så urealistisk imo, da det ikke er en direkte hjemmeside, og den formentlig ikke vil blive ved med at omsætte for det. Når der bliver postet på siden hver eller hver anden dag, så kan det sagtens signalere spam, alt efter hvilken side det er. Er det en webshop som selv sælger produkterne, vil det nok ikke blive betragtet som spam, men eftersom det er affiliate, som pengene bliver tjent ind på, kan det nemt tolkes som spam.

problemet med en facebook-side er at du ikke selv har indflydelse på om den er åben eller ej. Den kan fra den ene dag til den anden blive lukket ned, og din væg kan blive lukket ned - det vil ikke ske på din egen hjemmeside. Der er der ingen der kan lukke den pga. affiliatesalg, eller spam. Den kan blive straffet i Google's søgeindeks, men that's it.

Nu har vi ikke set siden, og kan derfor ikke afgøre om der er tale om noget der minder om spam, eller om vægopslagene falder "naturligt" ind, og det skal altså tages med i overvejen. Jeg vil personligt mene at den vil kunne indbringe (udfra dine oplysninger, og udfra at det ikke er direkte spam), mellem 2.500 - 4.000.

Men sieven har ret. Normalt, når man snakker hjemmesider, så er det 12 måneders indkomst, men eftersom du reelt set ingen kontrol har over din side, så er det nok begrænset hvad den kan sælges for.

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 12:15

Arh alright, jeg troede det var en hjemmeside med tilhøerende facebookpage.

My mistake, giver Morten Madsen ret, hvis det er ren facebook page, så skal du nok ikke satse på mere end maks 4000-5000.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)