Indsæt faktura i kladde... Hvordan kan man med fordel bruge den funktion. Når man også indlæser bankkonto posteringer fra banken. Kan man f.eks. gøre således: 1. Når regningen betales bruge man ''Indsæt faktura i kladde...'' og bogføre. 2. Når tid er, indlæser man bankkonto posteringer via import. 3. Sletter de bankkonto posteringer i kladden, som vedrøre de fakturaer som allerede er bogførte som betalte. I punkt 1. 3. Bogføre bank posteringerne.
Din metode virker udmærket. Jeg bruger den dog ikke. Vil hellere vente med at registrere betalte fakturaer i kladden til banken er importeret, fordi det minimerer risikoen for fejl. Pointen er at få importeret banken og bogført den så ofte, at den anden funktion bliver overflødig. Det er relevant at gøre det, hvis en kunde (undtagelsesvis) betaler kontant.
ja, nu er jeg ihverfald begyndt af bogføre på den måde. Så har jeg mine salgsfakturaer ajour hverdag.
Og så importere jeg bank posteringer hver 14. dag. Sletter de indsatte faktura-posteringer. Og bogføre udgifterne m.m.
Men nu bogføre jeg salgsfakturaerne med bilagsnummer i nummerserie 7000-xx Og alt andet i serie 1-xxx Men er det så ok at arkiveret det hver for sig og ikke sammen? (Før var det jo arkiveret sammen i samme bilagsnummer serie.) Der bliver vel ingen problemmer med Skat?
Ja, det er måske lidt dumt spørsmål, men jeg vil gerne have at alt er ok
Udmærkede spørgsmål :-) Og når metoden virker for dig og banken stemmer, er det helt fint. Du får ikke vrøvl med SKAT, uanset hvordan du arkiverer. Du kan allerhøjst blive bedt om at sortere om. Jeg vil foretrække, at fakturaerne er i en mappe for sig selv.