Jeg arbejder hos en international online forhandler, og en del af mit arbejde består i at lave linkbuilding for den danske del af hjemmesiden. Det er ikke noget jeg har erfaring med fra tidligere jobs, så jeg har selvfølgelig lavet lidt research. En af de metoder, der bruges meget af store udenlandske firmaer er at købe links, men det virker vist ikke så godt i Danmark. Så nu er jeg ved at kigge lidt på artikeldatabaser, og i den forbindelse har jeg et spørgsmål til alle I kloge hoveder derude, især dem, der ejer artikeldatabaser: Når man skriver artikler, er det så en god idé at give til kende, at man arbejder for det firma, som man linker til? Hvis man nu rent faktisk skriver en god og informativ artikel, er det så ikke bedre, at læseren kan se, hvem den er skrevet af, end at man forsøger at give sig ud for at være en tilfældig "neutral" person? Jeg har set en del artikler, der er skrevet sådan, og jeg må indrømme, at jeg synes det er ret gennemskueligt. Man hvad siger I? |
Kære Louise,
Jeg foretrækker i hvertfald at udgive mig for den jeg er når jeg laver linkbuilding :-) Ift. Google er det lidt ligegyldigt om artiklen fremstår som producenten selv eller som en kundeanmeldelse hvis det er på et almindeligt linkkatalog.
Tilgengæld virker det bedre for den bruger som (måske?) havner på linkkataloget! Han eller hun vil højst sandsynligt synes at en kundeanmeldelse virker mere troværdig end en producenttekst.
Men mange af dem som vælger at "være kunde for en dag" når de skriver disse tekster er, som du selv siger, meget gennemskuelige. Husk at gøre brug af unikke tekster og godkendte linkkataloger all way!
Ha' en fantastisk fredag.
Mvh. Olivia