Gode råd søges mht. import og salg af energidrikke
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
06-02-2012 kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Brian.
Jeg vil anbefale dig at checke reglerne i Sverige, idet de der ikke er så restriktive som i DK.
Har været involveret i en sag med nogle unge mennesker, som opererede via England, og kom
grueligt galt af sted momsmæssigt.
Nu er de etableret i Sverige.........!
Vil vove den påstand, at DK er det forkerte land at drive denne form for buisiness fra.
MvH
Peter
|
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
06-02-2012 kl. 18:41
Hej Brian.
Jeg vil anbefale dig at checke reglerne i Sverige, idet de der ikke er så restriktive som i DK.
Har været involveret i en sag med nogle unge mennesker, som opererede via England, og kom
grueligt galt af sted momsmæssigt.
Nu er de etableret i Sverige.........!
Vil vove den påstand, at DK er det forkerte land at drive denne form for buisiness fra.
MvH
Peter
Hej Peter, nu var det jo det danske marked jeg havde i tankerne, så har jeg jo ikke så meget fidus mht. regsitrering i Sverige?
|
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
jeg checkede også på et tidspunkt Brian.
Det var import fra Sverige, men jeg kom hurtigt til at det var alt for dyrt og bøvlet til de mængder jeg regnede med at kunne sælge.
Godkendelse hos fødevarestyrelsen var omkring dkk 10.000 pr. produkt, dertil kontrol gebyrer, besøgsafgifter mv. fra samme.
Så er der returpantsystemet - det koster også en del at komme igang + årlige gebyrer.
Den nemme løsning er at finde en allerede etableret udbyder herhjemme.
|
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
06-02-2012 kl. 18:44
Brian..ja lige præcis..det danske marked via Sverige.
Prøv at checke det...du vil blive overrasket.
MvH
Peter
|
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
06-02-2012 kl. 20:40
Brian..ja lige præcis..det danske marked via Sverige.
Prøv at checke det...du vil blive overrasket.
MvH
Peter
Hej Peter,
det forstår jeg jo nemlig ikke. Hvorfor skulle det være nemmere via Sverige frem for et andet EU-land? Eller misforstår jeg dig?
|
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
06-02-2012 kl. 20:43
Den nemme løsning er at finde en allerede etableret udbyder herhjemme. Denne sælger jo nok allerede, hvorfor jeg måske bliver et unødigt mellemled. Desuden var konceptet jeg havde i tankerne små produktioner.
Godkendelse hos fødevarestyrelsen var omkring dkk 10.000 pr. produkt, dertil kontrol gebyrer, besøgsafgifter mv. fra samme.
Så er der returpantsystemet - det koster også en del at komme igang + årlige gebyrer.
Ja, så kan vi igen tænke på politikkernes snak om "iværksætter-venlighed" og andre uvidende kommentarer...suk!
|
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
06-02-2012 kl. 22:32
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
06-02-2012 kl. 22:48
Ja, det kunne jo ellers være en rar ting, at komme til at snuse til :-)
Men jeg havde nu bare en drøm en lille nebengeschæjft komplimenterende mine andre produkter.
|