Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af cigaret- og cigarpapir.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg fik anbefalet denne side da jeg har et par spørgsmål om hvordan det i praksis fungere når man vil importere og fortolde cigaretpapir.

Er der nogen af jer kloge hoveder herinde der har noget konkret viden om emnet så jeg kan skitse lidt udregninger op og se på om det kan betale sig?

Og hvordan fungere det i praksis med at få banderolerne på og betalt afgiften?

Mvh Thomas

Tilmeldt 23. Jan 11
Skrevet kl. 01:37

Din virksomhed skal importregistreres ved skat, derefter skal du tjekke om der er noget afgift på papiret, eller så kan du også tage kontakt til et speditionsfirma, som kan give dig nogle mere præcise tal på selve importen osv. De kan også tjekke det med afgiften. Kan anbefale Leman a/s, som jeg efterhånden har arbejde en del med.

Tilmeldt 6. Feb 12
Skrevet kl. 01:41

Tak for det hurtige svar! :)

Jeg ved der er afgift på, det er jointpapir og blunt wraps der er tale om men kan ikke helt finde ud af hvor jeg finder nogle præcise satser for det? Et sted oplyses det til 4 øre pr cigaretpapir, et andet sted til 6 øre pr papir? Og jeg finder heller ikke noget med nogle procedure for hvordan man gør i praksis?

Jeg tror heller ikke et speditionsfirma er nødvendig? Jeg havde regnet med enten at kontakte producenterne eller evt. nogle større forhandlere i udlandet med henblik på at få det sent direkte?

Tilmeldt 23. Jan 11
Skrevet kl. 01:48

Har du allerede noget af det papir du vil importere kan du tage det med ned til skats "afgiftsafdeling" eller sende det til dem, så kan de give dig det præcise tal.
Ja men er det i store mængder vil jeg anbefale et speditionsfirma, da de har styr på tingene, ellers kan du også bare få en pris af dem, så du ved nogenlunde hvor det ligger, du "skal" jo ikke bruge dem efter du har fået prisen.

Tilmeldt 6. Feb 12
Skrevet kl. 02:04

Ja det var en mulighed men vi snakker i første omgang måske 10-20 forskellige mærker fra forskellige producenter med varierende antal papir pr pakke så tænkte det var lettere med en standardtarif? Det gjorde det lettere både for mig men også for SKAT :)

Altså det omfang vi snakker i starten er måske hvad der svare til en banankasse eller to fra hver leverandør af gangen tror jeg? Så en speditør lyder lidt som at skyde gråspurve med kanoner synes jeg. Uanset er hver øre pr pakke sparet nødvendig at tage med hvis der skal være håb om at kunne konkurrere.

Men hvordan ville det foregå hvis jeg skulle have banderoler på f.eks 1000 pakker af det her (joint) cigaretpapir?

Tilmeldt 23. Jan 11
Skrevet kl. 14:55
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)