Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import - kan jeg komme i problemer?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 8. Dec 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er kommet i tvivl om hvordan reglerne for import er, så jeg håber på, at der er nogle kloge hoveder herinde, der kan hjælpe mig.

Jeg har fundet en producent over nettet, der kan levere en, til mit behov, passende mængde varer (jeg er flere steder stødt på, at man skal bestille flere 1000 stykker hjem af gangen), til en fantastisk pris.

Jeg er dog nybegynder inden for dette emne, da jeg hverken har et firma eller er momsregistreret. Mit første spørgsmål lyder derfor: Må jeg godt bestille en større mængde varer hjem i mit eget navn, og kan det betale sig?

Mit andet spørgsmål omhandler produkterne, jeg har tænkt mig at bestille. Må jeg f.eks. godt få trykt et sportholds logo på en t-shirt/kasket? Eller vil det være at anse som kopivarer

Derudover, er der så andet jeg skal være opmærksom på, inden jeg starter dette lille "eventyr"? 

På forhånd tak!

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jon Sigvert:
Jeg er dog nybegynder inden for dette emne, da jeg hverken har et firma eller er momsregistreret. Mit første spørgsmål lyder derfor: Må jeg godt bestille en større mængde varer hjem i mit eget navn, og kan det betale sig?

Ja, men hvis det er til videresalg ville jeg få et momsno. og importørreg. Hvis det er til dig selv, kan du få lavet en straksfortoldning hos transportøren (du betaler told/moms forud) inden du får varen

Om det kan betale sig ved kun du selv, vi kender ikke din kalkulationm vare osv.

Du må godt få trykt logo på, men hvis du bryder andres rettigheder/varemærke kan du få store problemer - Så vil du købe en hat og trykke f.eks. F.C. Barcelonas logo på, ja så er det forbudt, hvis du ikke har en licensaftale, og det lyder det ikke til du har.

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)