Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Backup software til windows

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa folkens

Nu har jeg siddet og kigget rundt på google, efter et stykke software som kan tage backup af windows XP og windows Vista og windows 7.

Når jeg mener backup, så mener jeg et program, som kan lave boot backup af alle de nødvendige driver og filer så computeren kan genstartes eller geninstalleres på ny, hvis den går i fejl, og ikke vil starte op når man tænder for den.

Backup filerne skal kunne gemmes på en ektern harddisk, og kunne installeres direkte derfra, når uheldet er ude, eller ved fuld reinstallation af computeren.

Der må være rigtig mange af jer eksperter, som ved hvad som virker og ikke gør af software. Og en forklaring til hvordan i gør selv.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 13:22

Hej Søren,

Nu ved jeg ikke, om det er fordi du leder efter gratis software til at gøre det med. Men ellers vil jeg da selvfølgelig anbefale Symantec Ghost. Alternativt kan du prøve at kigge på, om der er noget af softwaren på Hirens Boot CD, som kan bruges - jeg har ikke selv prøvet det, men der skulle være noget image software på.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 1. Jun 09
Skrevet kl. 13:06

Hej Kenneth

Symantec Ghost er det version 2.5 du henviser til, jeg har siddet og kigget nærmere på det, kan ikke lige hitte ud af, om det er et gammelt program, eller af nyere dato, Jeg har også prøvet at finde ud af, om det kan lave en backup af hele windows uanset om det er XP, Vista eller 7.

Det er vigtigt man kan lave en backup boot som virker, jeg har læst at mange har prøvet diverse programmer, uden det har lykkes dem at genskabe alle drivere og filer som skal til for at lydkort, grafik, og alt det andet kommer op og kører igen.

Er det en iso fil som Symantec Ghost laver og som man gemmer på en usb eller ektern  harddisk som kan kan kører en boot fra, eller skal man bruge en CD eller DVD.

Er ikke ekspert i det her, så håber du kan forklarer processen.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 13:42

Hej Søren,

Jeg skal nok lige vende retur til dig. Der kan dog godt gå en dags tid. Jeg har temmelig travlt pt. (er faktisk midt i at lave nogle maskiner, som skal ghost'es til nogle ssd-diske Smile )

dbh
Kenneth

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 16:06

Hej Søren,

Hvis du selv vil kigge lidt videre på det, så er det nok denne her, der er interessant i første omgang: http://dk.norton.com/ghost/

Det er godt nok ikke denne version jeg normalt har fingrene mest i, men sig til, hvis der er nogle af tingene du er i tvivl om, så skal jeg kigge på det.

dbh
Kenneth

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 16:41

Søren:

Symantec Ghost er det version 2.5 du henviser til, jeg har siddet og kigget nærmere på det, kan ikke lige hitte ud af, om det er et gammelt program, eller af nyere dato, Jeg har også prøvet at finde ud af, om det kan lave en backup af hele windows uanset om det er XP, Vista eller 7.

Det er vigtigt man kan lave en backup boot som virker, jeg har læst at mange har prøvet diverse programmer, uden det har lykkes dem at genskabe alle drivere og filer som skal til for at lydkort, grafik, og alt det andet kommer op og kører igen.

Er det en iso fil som Symantec Ghost laver og som man gemmer på en usb eller ektern  harddisk som kan kan kører en boot fra, eller skal man bruge en CD eller DVD.

For lige at uddybe lidt: Som du vil kunne se af den link jeg angav i foregående post, er det version 15.0 jeg lige havde i tankerne. Version 2.5 er det der hedder en corporate edition - den tror jeg ikke umiddelbart du har brug for - men så kan vi lige vende tilbage til det.

Version 15 kører på Windows XP, Windows Vista og Windows 7. Og, ja: Du kan foretage en komplet backup af hele systemet incl. drivere, data, opsætning etc. Og derfra kan du foretage fuld restore. Backup's kan placeres på mange forskellige enheder: Netværks disk, USB disk, DVD, Blueray o.lign.

Ghost bruger Symantecs eget format .v2i (Norton Ghost Virtual Volume Image) - ikke iso el.lign.

Håber ovenstående afklarer nogle af dine spørgsmål

dbh
Kenneth

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 20:12

Ghost 15 virker perfekt, min tager inkremental backup hver aften på min eksterne netværksharddisk. For 14 dage siden ville min computer ikke starte, så jeg bootede fra min cd og indlæste mit image fra netværksdisken. Virkede perfekt :-)

Tilmeldt 1. Jun 09
Skrevet kl. 12:04

Tak begge 2.

Jeg har fået anskaffet Norton Ghost 15, og prøvet mig frem, den har lavet sådan en image iso fil som den har lagt på min pc harddisk. fylder ca. 26,5gb som er ret voldsomt. den har lavet en mappe kaldet Norton Backups med 3 filer i. som jeg ikke rigtigt ved hvad gør de forskellige.

Er det meningen at de 3 filer, så nu kan overføres til en ektern harddisk, og så kunne genstarte windows som en slags boot cd, hvis man trykker F12 når man genstarter computeren, og måske kan vælge den ekterne harddisk og starte op fra. Jeg har ikke nogen usb nøgle som har så meget plads nemlig.

Er jeg tvunget til at have Norton Ghost 15 installeret for at det virker på hver pc man vil lave backup af og genstarte computeren med.

Ville være rart hvis i viste præcis hvordan i lavede jeres boot cd og backup. For selve processen i at få det hele korrekt lavet forstår jeg ikke.

Da jeg lavede den backup som tog ca 45 minutter, så fik jeg i starten også en melding om, at de ikke kunne backup nået wan driver og trådløs driver til computeren, og dem skal man selv finde, som jeg heller ikke lige kunne hitte ud af. Så er ret forvirret over hvordan den kan klarer at få alle filer med.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 12:21

Jeg købte Ghost 15 online og brændte en CD ud fra den fil jeg fik. Denne CD fungerer som Boot CD, me n ellers kan du under "Tasks" og "Create Custom Recover CD" lave en boot CD.

Nu laver jeg backup på en ekstern disk i mit netværk, og de har filtypen iv2i, så hvorfor du får en ISO fil ved jeg godt nok ikke.

Jeg oprettede et nyt backup sæt, valgte at lave backup af hele c-drevet og så har det bare spillet siden.

Hvorfor laver du ikke en backup direkte til din eksterne harddisk?

Tilmeldt 1. Jun 09
Skrevet kl. 10:13

Nu har jeg gjort følgende:

gået i start menuen og åbnet programmet Norton Ghost 15.0

Så er jeg gået i menuen: Tools

Så har jeg valgt: Create Custom Recovery Disk CD

Så siger den i en pop up: Welcome to the Symantec Recovery Disk Wizard

Jeg vælger næste

Nu står der så følgende:

Source Location

Specify the media location to an existing Symatec Recovery Disk

Symatec Recovery Disk media location (browse knap)

Hvad er det jeg skal vælge her?

Jeg har prøvet at vælge cd brænder drevet men det virker ikke.

De skriver yderligere: if you downloaded the symatec recovery disk iso file to a cd, or you must extract the contents of the iso file to a location on your computer or network

you can then specify the location of the symatec recovery disk cd, or the folder patch to the extracted files.

Forstår ikke helt hvordan den boot CD kan laves udfra det her.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)