Hej mit navn er Sami Albeik, jeg har udviklet en række teknologier og produkter som er færdige og klar til salg. Det jeg udvikler er næste generations ebøger og især teknologien bag ebøger. Derudover har jeg udviklet 2 bøger som også er færdige og sælges. Markedssituation: Forlagene har i årevis udviklet ebøger som reelt set er statiske pdf filer af deres bøger og iBøger som er hjemmesider med relativ primitive interaktive værktøjer. eBøger og iBøger udgør i øjeblikket en meget lille procent af forlagenes salg. Én af grundende er at ebøger ikke har mange fordele i forhold til en normal papirsbog, og meget skrabe sikkerhedsforanstaltninger som forhindrer brugeren i helt normale ting som print og copy/paste. iBøger virker i sagens natur ikke i under en eksamen,da de kræver adgang til internettet, hvilke gør at skoler ofte ikke kan købe dem da deres elever har behov for at have adgang til deres bøger under en eksamen. Vores produkter: 1) Sikring af ebøger: Vi kan tilbyde forlag 128 bit AES kryptering gennem vores applikation af deres ebøger, dette muliggør at forlagene kan sælge deres bøger uden frygt for at brugerne kan kopiere deres produkter. Derudover understøttes at man samtidig med at sikre sine produkter kan benytte Adobe Reader eller vores egen HTML5 pdf Reader (som også kører på iPad og andre mobile enheder). Dette tilbyder forlagene for første gang et niveau af sikkerhed som ikke tidligere har været tilgængelig for dem. Teknologien samtidig at bøgerne fungerer offline og online og samtidig har man som forlag eller skole total kontrol over sine bøger, da man reelt set kan spærre for adgangen til bøgerne efter køb, dvs. man kan tidsbegrænse licensperioderne også efter at forbrugeren har hentet bøgerne ned på deres egne computere. 2) iBøger der virker offline. Vi har udviklet et produkt der tillader iBøger at fungere offline, samtidig med at alle interaktive værktøjer virker. Da iBøger i sagens natur skal kun virker ved at kunne køre javascripts og HTML5 til deres interaktive værktøjer, har vi løst problemet ved at inkludere en webseverer i ibøgerne. Forbrugeren mærker intet til dette, da bogen blot starter ved at man trykker på ikonet på computeren. iBøgerne kan nu fungere under en eksamen og dette udvider markedet for disse produkter markant for forlagene. 3) HTML5 Reader. Vi har udviklet en HTML5 reader til visning af PDF filer. Dvs. man nu uden brug af Adobe Reader kan tilbyde sine læsere bøger uden at der er behov for installation af eksterne programmer. Enhver mobil enhed der understøtter HTML5 kan benyttes. Adobe Reader (som kendt på computeren) eksisterer ikke til iPad. Readeren tilbyder samtidig 128 bit AES kryptering og sikring af indhold, interaktive værktøjer og fungerer bøde offline og online. 4) Interaktive værktøjer next generation: Vi kan tilføje "ægte" interaktive værktøjer i forlagenes produkter. Disse værktøjer kan reelt set være hele programmer og har potentiale til at øge ebøgerne værdi og udvikle selve bogkonceptet. Eksempler på disse:
Alle ovenstående produkter er færdigudviklet og er klar til salg og er efter min mening næste generations eBøger og er samtidig noget som ingen forlag har adgang til på nuværede tidspunkt igennem deres egne IT-løsninger. Er der penge i dette? Ovenstående giver forlagene en mulighed for at øge deres omsætning og udvide deres bog markede ind i den næste generation. Der er med andre ord god grund for et forlag at overveje brugen af teknologierne og det betyder i essens at der er mulighed for at tjene penge på hver eneste bog et forlag sælger, da jeg leverer den teknologi som ligger til grund for enhver digital bog som kan sælges af et forlag. Derudover kan der også udvikles interaktive værktøjer til forlagene, som også tilbyder adgang til et voksende markede for os. Hvad har jeg brug for? Jeg er en udvikler og har skabt disse produkter som nu er klar til at komme ud på markedet. Jeg er dog ikke en sælger og har ikke meget forstand på at drive en virksomhed. Jeg har brug for en partner som kan sælge og drive virksomheden. Startkapital er også et problem og jeg har ingen erfaringer med dette. I modsætningen til en masse andre virksomheder har jeg produkterne og det er klar til salg fra idag - og dette formoder jeg at giver en fordel i forhold til andre der søger startkapital. Derudover har jeg to bøger som allerede sælges, hvor én af dem sælger for godt 100 eksemplarer per måned, som om ikke andet skaber en smule omsætning. Jeg arbejder ved siden af som underviser, for Apple computer samt Atea og har derfor allerede et større netværk indenfor disse sektorer og virksomheder. - Skriv hvis du er interesseret i at være med til at føre forlagene ind i den digitale tidsalder og mener at du kan tilbyde og tilføre denne virksomhed med noget af det der er brug for. |
Umiddelbart lyder det interessant. Har du nogle patenter på dine løsninger?
Vil det være muligt at konvertere dit format, så det kan læses på en Amazon Kindle? Jeg har set på Saxo.dk at deres ebøger kan konverteres til Kindle format. Det er i mine øjne super praktisk. Jeg ved at en masse af dine features vil gå tabt, men sommetider vil man bare læse en bog, uden for meget "støj".
Mvh Carsten