Der er desværre ingen fast tidsramme.. Men det kunne have været skønt hvis man kunne se det med det samme! Jeg går ud fra at det er Copyscape du hentyder til?
Copyscape får deres data fra henholdsvis Google og Yahoo, så der er ingen måder du kan checke om en artikel er original før end modstykket er blevet indexeret af søgemaskinerne.
Det smarteste vil være at købe et abonnement på Copyscape, så står den konstant og overvåger dine sider, og giver dig automatisk besked når der bliver indexeret en kopi af dit indhold.
Det er ikke det helt vilde.. Jeg giver 4.95$ (ca. 25 kr.) om måneden for Copycentry (den som står og overvåger).
Du kan også få Copyscape premium. Der scanner du teksten ind inden du udgiver den. Det er meget nyttigt når du som jeg anvender udenlandske forfattere, og vil være sikker på, at de ikke stjæler teksten fra internettet for efterfølgende at sælge den til dig. Med copyscape premium betaler du 5 cent pr. scan. Altså ca. 25 øre, hvilket kan være en ekstrem god investering, set i forhold til risikoen for at købe kopieret materiale!