Hej folkens Mine spm er vist nemmest at forklare med eksempel Jeg driver virksomhed A i personligt regi og tjener penge Jeg forsøger at etablere virksomhed B, også i personligt regi, men indtil videre kun omkostninger. Kan jeg fratrække omkostningerne for B i den skat jeg skal betale for A når det hele foregår i personligt regi? Såfremt jeg i stedet for at ene med at drive egentlig virksomhed ifm B og i stedet kvalificerer mig til en deltidsstilling som følge af jeg har afholdt disse omkostninger, så kan jeg vel under alle omstændigheder fratrække for B selvom min indtægt nu bliver i form af løn og ikke alm indtægt? Jeg er med på såkaldte etableringsomkostnigner vist nok ikke kan fratrækkes, men gælder det ikke kun selskaber...? pft Chargers |
Kan ikke huske hvor meget man skal indberette, om det er enkeltvis for hver virksomhed, eller separat. Men i begge tilfælde, så vil du kun blive beskattet af det samlede overskud/underskud. Så hvis du har overskud i den ene virksomhed på 100.000 DKK, og underskud på 60.000 DKK i den anden virksomhed, så skal du kun betale skat af de 40.000.