Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fantastisk ide, men ingen salg?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet et produkt i udlandet jeg synes er hammer smart, men det virker ikke som om virksomheden har succes med at få det solgt. Min begrundelse for at jeg ikke tror de har succes med det er at deres hjemmside virker "billig", deres Youtube videoer endnu billigere og der findes ikke forhandlere i EU på trods af at det et engelsk produkt. Ønsker man at handle med dem som EU borger, skal der sendes mail til dem, og de vil undersøge hvad det koster at sende.

I denne forbindelse overvejer jeg flere muligheder.

  1. Få agenturet på produktet
  2. Lav et nyt og bedre produkt
  3. Glem ideen

I kraft af min profession kan jeg selv designe, tegne og finde producenter til produktet, men det vil naturligvis koste nogle penge, da der skal laves plaststøbeforme o.l. Grunden til at producere selv skulle være at lave designet mere smart at se på. Som jeg ser det er funktionaliteten stort set i top på det nuværende produkt, så det vil jeg ikke kunne tilføre så meget.

Mit spørgsmål: Tror du at et produkt kan fejle totalt på markedet pga. for dårlig markedsføring på trods af at jeg har kunne finde produktet på nettet?

Fra Ejby
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim.

Der er desværre rigtig mange gode ideer og produkter, der aldrig bliver rigtig kendt på grund af for dårlig markedsføring.

I dag, handler alle produkter om god reklame. Tænk på hvor mange dårlige, der er storsælgende. Og det er alene på grund af fantastisk markedsføring.

Så klø da på, få agentur på produktet, hvis det kan lade sig gøre.

Mvh. Henrik

Fra Skovlunde
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Vejen til succes er 50% markedsføring (eller i hvert fald meget stor del) set med mine øjne. 

Set før at ganske gode produkter har fejlet på grund af for dårlig kommunikation ud til forbrugeren. 

Om det er hele årsagen til at produktet fejler, kan jeg selvfølgelig ikke sige, men lyder som om det snildt kunne være en stor del af forklaringen. 

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Villefrance:

Mit spørgsmål: Tror du at et produkt kan fejle totalt på markedet pga. for dårlig markedsføring på trods af at jeg har kunne finde produktet på nettet?

Helt afgjort - 90 % ligger i eksekveringen.  Men måske er der andre grunde til at det fejler. 

Er markedet klar og er det det marked som du Tror?

Fungerer det i UK?  - Husk UK er stadig et MEGET stort lokal marked, måske er de ikke kommet længere endnu.

Hvis det fungerer i UK er det muligvis meget interessant at få agentur, og givet en hurtigere vej end at designe på ny.

Kim Villefrance:
I kraft af min profession kan jeg selv designe, tegne og finde producenter til produktet,

Jo men djævkens advokat ville sige at det har de også gjort . Det der mangler er markedsføring :-) (Ud fra hvad du siger)

Har selv været igennem en lignende process hvor jeg først importerede et produkt og siden sagde "det kan jeg gøre bedre selv" s¨jeg designede og startede en produktion - Det blev et lang og stenet vej - men sjov:-)

Tilmeldt 30. Jul 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Villefrance:
Mit spørgsmål: Tror du at et produkt kan fejle totalt på markedet pga. for dårlig markedsføring på trods af at jeg har kunne finde produktet på nettet?

 

Helt sikkert! Tag bare Mcdonalds, da de åbnede deres første restaurant i kina gjorde de et stort nummer ud af at have ronald mcdonald trampende rundt ude foran på åbningsdagen..

De fik ingen kunder overhovedet.. de satte hovederne i blød for at finde ud af hvorfor og fandt ud af at klovnen med hvidt ansigt symboliserer døden i kina..

Så rigtig markedsføring er utrolig vigtigt :-)

 

Venlig hilsen

C-Consult

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt nok svært at svare på. Tror ikke, at der er et entydigt svar på dette. Noget nær umuligt at give velovervejet feedback herpå, når man ikke kender produktet!?

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Hohnen:
Fungerer det i UK?  - Husk UK er stadig et MEGET stort lokal marked, måske er de ikke kommet længere endnu.

Jeg skal være helt ærlig og sige at jeg ved det faktisk ikke. Jeg synes bare alt omkring deres markedsføring virker amatøragtig. De har testimonial videoer med folk der har brugt deres produkter, hvilket jeg synes er fint men de kunne godt vælge at bruge nogle andre end den lokale 80 årige dranker og hans kone :)

Hvordan foregår forhandlingen om et agentur normalt? Jeg går ikke ud fra at man får frie rammer til at gøre med produktet hvad man vil. Muligvis vil de insistere på at markedsføringen skal foregå på deres måde, muligvis ikke. Bruger man professionelle til forhandling af et agentur, eller finder man selv ud af det, når virksomheden ikke er af umiddelbar betydelig størrelse?

Produktet koster i UK omkring 20£ i udsalg. Lad os sige at sælger vil have 12£ for det til mig. Det efterlader 8£ = 80kr. til dels markedsføring og dels fortjeneste pr. produkt. Der skal altså høvles en ordentlig r*vfuld over disken før der er noget ved det som jeg ser det.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

god markedsføring er tit hårdt slid

godt produkt

god markedsføring

folk er parate til at modtage det

tit kræves en hård brand af produktet det kan gå tid og er hårdt slid og kommer tit ikke på en dag kun vis det er ekstremt let , men det er det ikke normalt

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Villefrance:
Hvordan foregår forhandlingen om et agentur normalt?

Skal du være agent eller forhandler?  jeg vil tror du mener forhandler og sælge i eget navn, men der stor forskel. du kan evt google agentur / versus forhandler.

Når jeg har villet starte forhandling af et udenlask produkt har jeg henvendt mig direkte virksomheden per telefon eller mail, stilet til export manager, og kort gjort rede for min interesse, og hvorfor produkter passer mig.

Når kontakten så er etableret har jeg  sendt en kort handlinsplan og fortalt hvad jeg ser ser af muligheder for deres produkt på mit marked .

Dernæst kommer så forhandling om vilkår etc...

Håber det hjælper  og ellers spørg bare løs

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)