Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af nyt debatfora

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer. 

Jeg er helt 'grøn' på siden, så vil starte med at undskylde, hvis jeg har lagt emnet i et forkert rum. Jeg har i længere tid gået med tanken om at starte et debatfora på internettet og dette skal selvfølgelig gøres ordenligt, så jeg har henvendt mig her i håb om, at andre der har et forum vil byde ind.

Jeg skal starte helt fra bunden med hjemmesiden og vil derfor spørge, hvilken løsning i andre har valgt med hjemmeside for at kunne have medlemmer online. Nærmere bestemt leder jeg efter en god og billig host af mit domæne, som samtidig giver mig muligheden for at have brugere online. 

Samtidig har jeg kigget på forskellige forumtyper og er kommet frem til 3 muligheder. Der er først og fremmest phpBB, hvilket virker meget simpelt og overskueligt. Så har jeg kigget på Wordpress, men er i tvivl om, hvordan jeg implementere et forum der. Slutteligt har jeg kigget på Invision PowerBoard, som jeg har en kortvarig erfaring med. Jeg kunne godt tænke mig at hører, hvilket i har haft de bedste erfaringer med?

Hilsen Tolstrup22

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 17:14

Kan kun anbefale Simple Machines Forum, det er ufatteligt nemt at sætte op og komme i gang med.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 17:19

Må det koste noget :) så kik på det her http://www.socialengine.net/ det er virkelig cool men der skal meget power til at trække det det skal være en dedikeret server ellers får du aldrig nogen til at bruge det ? jeg ville gerne vise dig en side men jeg prøvede lige at lege gør det selv keld på min server hehe det gik ikke som det skulle. men i morgen kan du gå ind på den her http://infocenteret.dk/ og der kan du prøve dig men dette system 

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 17:20

Eller lav en shop i magento bare uden shop og brug et magento forum så er du klar med en shop når der er bruger på dit forum 

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 18:27

Jeg har arbejdet i mange år med PHPBB, og det kører fint. Der er en lidt tung indlæringskurve, hvis du selv vil begynde at kode i det, jeg ved ikke om du har det behov.

Jeg har også arbejdet med diverse forums implementeret i et CMS (primært Joomla), jeg syntes generelt at de er dårligere. Jeg kender dog ikke Wordpress' moduler.

Men hvis dit site primært er et forum, så ville jeg bruge forum-software, og ikke blog/cms software (f.eks. wordpress er).

vBulletin (https://www.vbulletin.com/) skulle også være godt. Har dog ikke erfaring med det.

Tilmeldt 31. Jan 12
Skrevet kl. 18:40

Jeg er meget fokuseret på det visuelle og er faktisk kommet lidt i tvivl om noget.  Kan jeg godt fx. få noget færdig design hos en host og så derefter implementere et forum? :)

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 19:05

Mads Jensen:

Jeg har arbejdet i mange år med PHPBB, og det kører fint. Der er en lidt tung indlæringskurve, hvis du selv vil begynde at kode i det, jeg ved ikke om du har det behov.

Jeg har også arbejdet med diverse forums implementeret i et CMS (primært Joomla), jeg syntes generelt at de er dårligere. Jeg kender dog ikke Wordpress' moduler.

Men hvis dit site primært er et forum, så ville jeg bruge forum-software, og ikke blog/cms software (f.eks. wordpress er).

vBulletin (https://www.vbulletin.com/) skulle også være godt. Har dog ikke erfaring med det.

Hvorfor mener du at det bliver dårliger med PHPBB implementeret i et CMS ?

Er der nogle ringer SEO værdi at gøre det på den måde og hvordan gør mand det bedst rent SEO mæsig med et PHPBB på et wordpress side ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:18

phpBB på et Wordpress forum vil jeg undgå. Der findes et plugin, der prøver at integrere, men det lykkedes ikke til fulde.

Tilmeldt 31. Jan 12
Skrevet kl. 19:39

Kan jeg uanset hvor jeg køber mit domæne, være i stand til at have et velfungerende forum i størrelsesordnen maks. 800 medlemmer, altså uden gener med langsom trafik osv?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44

Ladet spørgsmål, men ja det kan du hvis du køber den rigtige "pakke".
Gå ind på Forum Software her kan du sammenligne forskellige fora.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)