Jeg forstår det ikke helt :-). Anchor tag bliver betragtet som et link, til et sted på siden, eller URL'en (om man vil). Du kan f.eks linke til et særligt afsnit i teksten. Det kan dog hackes, så du kan hente nyt indhold (fra serveren) udfra værdien af anchor tagget.
Jeg vil gerne have at siden er delt sådan her op, hvis folk kommer organisk:
Top menu
Mobilanmeldelse
Prissammenligning
Bund oversigt
Hvis brugeren kommer fra f.eks. forsiden og har klikket på prissammenligning, vil jeg gerne at siden ser sådan her ud:
Top menu
Prissammenligning
Mobilanmeldelse
Bund oversigt
Men der er ikke tale om et hop på siden, men derimod 2 forskellige opbygninger af samme indhold. Må/kan man det med canonical?
Det kan du flytte rundt med via css, og dermed "snyde" google til at tro at dit indhold ligger i en bestemt rækkefølge.
Ellers forstår jeg stadig ikke hvad du mener????
EDIT: Det har jo ikke noget med canonical at gøre: Jeg går ud fra at det er samme url i begge tilfælde, og canonical fortæller Big G, hvor indholdet skal indexeres til (url'en)
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
EDIT: Det har jo ikke noget med canonical at gøre: Jeg går ud fra at det er samme url i begge tilfælde, og canonical fortæller Big G, hvor indholdet skal indexeres til (url'en)
Problemet er, at hvis jeg bruger Canonical og vælger at #prissammenligning skal lande under anmeldelsen, så mangler toppen af siden (menuen), hvilket gør det sværere at navigere tilbage hvor man kom fra, eller lave en søgning i søgeboksen etc.
Det dur heller ikke at indsætte menuen flere gange på samme side, det vil jo virke tosset over for dem der scroller forbi anmeldelsen for at komme til prissammenligningen.
Jeg har f.eks. 2 links fra min forside til samme underside, "anmeldelse" og "prissammenligning"
Klikker jeg på "anmeldelse" skal indholdes vises som 1,2,3,4 og klikker jeg på "prissammenligning" skal indholdet vises som 1,3,2,4
Alt er muligt via javascript/jquery. Men husk at udgangspunktet for html'en skal være:
"
Top menu
Mobilanmeldelse
Prissammenligning
Bund oversigt
"
Når html'en så er loadet kan man flytte rundt på tingene som man lyster med javascript.
MVH Kim
Og det er ikke imod Googles retningslinjer, at siden kan vises på 2 forskellige måder?
Der er ikke rigtig noget entydigt svar på det du spørger om, men som udgangspunkt nej.
Se det som en form for sortering over for brugeren, da det jo i virkeligheden er det man gør, man sortere indholdet ud fra det brugeren gerne vil se.
Du kan også se det lidt som de sider hvor man har en boks med faner over, der kan man skifte mellem indholdet, det kan fx som her være priser, beskrivelse, billeder etc.
Samtidig gør man det betydeligt mere brugervenligt og overskueligt.