Jeg har efterhånden fået et godt overblik over salget af sikkerhedsskilte på min hjemmeside, og selv om der er masser af arbejde endnu, vil jeg gerne begynde at kikke på andre salgskanaler end internettet.
Min målgruppe er de lidt større virksomheder hvor der også er en sikkerhedsrepræsentant og mine tanker er lidt hvordan jeg får mit budskab ud til disse. Gennemsnits ordren liggern på omkring 400 kr., og derfor giver det ikke voldsomt meget plads til hverken telefonsalg en opsøgende salg.
Jeg har i stedet overvejet at sende:
-Kort salgsbrev med en lille brochure eller -Et postkort eller -Et katalog med mulighed for bestilling.
Jeg kunne godt tænke at få flere "ideer" med på listen, eller Jeres anbefalinger til overstående.
Hvad er dine erfaringer og hvad tror du vil virke i min situation?
Jeg har med nogen succes sendt et personaliseret kort ud til virksomhedsejere, som jeg kunne se ikke var særligt godt repræsenteret i søgeresultater lokalt.
Måske kan du sende et lignende postkort til de virksomhedsejere, hvor du kan se at deres hjemmeside ikke taler om sikkerhedsgodkendelse eller en sikkerhedspolitik?
Det må jo være fordi de ikke er klar over vigtigheden, at de ikke "reklamerer" med det. :-)
Noget i stil med:
Kære virksomhedsejer,
Jeg har set på din hjemmeside xxx.dk at du ikke skilter med din sikkerhedsgodkendelse.
Mange virksomheder arbejder med at udbygge den tillid deres kunder har til dem, og en side dedikeret til netop den interne sikkerhed på virksomheden viser at I tager jeres medarbejderes sikkerhed alvorligt.
Med den rette skiltning og dokumentation på internettet vil du kunne vise kunder og leverandører at de kan handle med dig med tillid.