Hej, Jeg er meget i tvivl om vi gør det rigtige på vores side www.petdreams.dk. Vi indlægger specifikke keywords til produkter, men er der en grænse for hvad der er godt, og vil det totalt forvirre google hvis der er for mange? F.eks spekulerer vi på at indsætte en lang række af relevante søgeord på index siden, som alle selvfølgelig har noget med hund, kat og tilhørende produkter og racer der passer, men er det en dum ide? På forhånd tak. |
SEO - metatags og keywords
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
Billigt Hundeudstyr Online
Det er meget få søgemaskiner, der stadig benytter META tags til at rangere resultater, så meget af det vil være spildt arbejde med mindre i kan gøre det automatisk på en eller anden måde. Jeg tror egentlig at Microsofts Live Search er det eneste der benytter META tags, og så vidt jeg husker er det kun description tag''et du kan bruge der - men er ikke 100% sikker. I stedet for at koncentrere dig om META tags skal du sørge for at få relevante keywords med i indholdet på dine forskellige sider - i TITLE tag, headers (h1, h2, h3 etc.) og i selve teksten. Derudover er det også vigtigt at have de rigtige beskrivelser i links (både internt på siden og fra andre kilder). Altså f.eks. at have den samme link tekst som TITLE tag''et på den side man kommer ind på. Kan anbefale at du kigger på http://www.seomoz.org/ - der er masser af gode artikler om SEO. / Bocker |
Hej Bocker. Mange tak for hjælpen. Meget af de meta tags vi har er automatisk, og har ikke kostet så meget tid, men jeg skal lige forstå det rigtigt. Du mener, at produktets header Titel skal indeholde beskrivelsen i linket til produktet, og produktets header beskrivelse, skal indeholde en meget relevant, kort beskrivelse, taget med udgangspunkt i produktbeskrivelsen? Jeg har et system, hvor der ikke skal programmeret, men tekst, keywords osv. skrives i et program, og overføres automatisk. Jeg har læst ca. 8-10 keywords til hvert produkt med det mest relevante er passende. Passer det? Til sidst er der forsiden som jeg også er lidt usikker på. Vi har en kort beskrivelse af siden skrevet i tags, samt en række keywords der passer til sidens indhold generelt. Er det en god måde på det? |
Men altså når det kommer til meta tags er det ikke noget Google bruger til at finde keywords. Jeg er ikke sikker på, hvor mange af de gamle søgemaskiner der bruger det endnu, men min mening er at det er spild af tid at indtaste keywords i meta tags. Jeg vil dog lige runde af med at sige, at links fra andre sider helst skal opbygges på samme måde. Lad os sige du f.eks. får en hundeklub til at linke til din side for at medlemmerne får 10% rabat på hundekurve hos dig. Så få dem til at skrive noget i stil med "Alle medlemmer får 10% rabat på <a href="http://petdreams.dk/hundekurve.html">hundekurve</a> hos <a href="http://petdreams.dk/">Petdreams.dk</a>." På den måde vil Googlebot ved næste indeksering af foreningens side se at de også har beskrevet din side med "hundekurve" som keyword, og du vil få en højere rangering på det ord. Problemet opstår når folk (og det ser man desværre tit) linker med en tekst som: "Alle medlemmer får 10% rabat på hundekurve <a href="http://petdreams.dk/hundekurve.html">her</a>." Så ser google her som et keyword, og det kan man jo ikke bruge til det store ;) Prøv evt. at søge på backlinks over på seomoz.org - jeg vil tro de har en uddybende forklaring på det. Håber det kunne bruges... / Bocker |
Tak for hjælpen bocker. Jeg kigger lidt på det, og håber jeg har fattet det :) |
Hejsa langvang78 Så vidt jeg kan huske så har en talskvinde fra google udtalt sig at de (google) stadig bruger Meta-Tags. Men men, det er dog ikke så vigtigt mere. Sørg for at de ord du vil findes på også er i tekstform på din hjemmeside. (som du også har fået fortalt) Godt nok er jeg god til mit arbejde men Mikkel Demib er sq vist en af de bedste på vores område ![]() Husk det er hårdt arbejde at lave SEO! |
Peter Tidemand
Enlig-far.dk Det største fællesskab for danske fædre
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)