Jeg er stødt på hjemmesiden http://bownty.com/deals/. De er en portal der indsamler tilbud fra andre sites. Er der nogen der kender noget software der kan gøre det? Eller er det en manuel opgave.
Jeg ser frem til at høre fra Jer. På forhånd tak for Jeres svar!
De er en portal der indsamler tilbud fra andre sites. Er der nogen der kender noget software der kan gøre det?
Du skal bruge en Web Crawler (link til Wikipedia), som kan hente og behandle data fra hjemmesider. Som du kan se af artiklen, så kræver det programmering, som definerer hvad, hvorfra, hvordan og hvor ofte data skal hentes, samt hvordan data skal lagres, således at de kan behandles og præsenteres på en overskuelig form.
I artiklen er der også links til Open source software, som kan bruges til at programmere en web crawler.
Du skal dog være opmærksom på at ikke alle virksomheder vil accepterer, at data på denne måde bliver høstet fra deres side, så husk at checke for dette hos de virksomheder, hvorfra du vil hente data.
Tak for Jeres svar. Jeg kunne godt tænke mig at spørge Jer om hvor stor en opgave det er at lave dette? Jeg er klar over at uden yderligere viden er det nok svært at svare præcist på, men hvis I kan komme med jeres umiddelbare holdning.
Hvis man siger at vi gerne vil hente data fra ca. 30 sites dagligt og præsentere det på en word press blog. Det er meget vigtigt, at det ikke påvirker vores seo.
Hvilken type virksomhed/person vil man kunne få til at lave det?