Hvis man har 5000 mobile brugere online på sin applikation i 1 time, hvilket niveau af annonceringsindtjening vil I så vurdere at man kan opnå fra traditionelle mobilannoncer i str. 320x80.?
Jeg har prøvet med at tænkt regneeksempel herunder og antager at hver visning tager 10 sekunder = 360 visninger/time x 5000 brugere = 1,8 mio visning pr time.
hvis hver visning giver bare 0,1øre giver det 1800 kr. i annonceringsindtægt. Lyder det helt skævt?
/Allan
www.wexo.dk - Vi vil være Danmarks bedste til Magento - har du en udfordring til os?
Hej Allan - hvilket netværk har du tænkt dig at bruge til at vise annoncer?
regnestykket holder men det er svært at finde annoncører der er villige til at betale for CPM (betaling per visning) især på mobilmediet
Jeg tror det er mere realistisk at du laver regnestykket med CPC som er det mest udbredte blandt de fleste mobile ad networks. Her ligger det typiske CTR på 1-2%
Applikationen er ikke et tungt content system, hvor brugerne har et forudindtaget mindset, omhandlende en eller flere interesser, der kunne få dem på sporet af at klikke. Det er et communitybaseret spilkoncept, hvor elementerne er designede til at fastholde spilleren i længere spilsceancer...
Jeg tænker jo bare som interaktiondesigner i denne sammenhæng, at der skal noget meget særligt til at få en bruger til at afbryde sit spil for at klikke på en bannerreklamer? er det helt forkert?
Naturligvis er betaling pr click meget højere, men formoder ikke at annoncører betaler 4-5$ per click i snit, for at jeg kan opretholde en annonceringsindtægt på +1500 kr pr aktiv time (med 5000 brugere) - Ved 1% CTR.
vh
Allan
www.wexo.dk - Vi vil være Danmarks bedste til Magento - har du en udfordring til os?
Naturligvis er betaling pr click meget højere, men formoder ikke at annoncører betaler 4-5$ per click i snit, for at jeg kan opretholde en annonceringsindtægt på +1500 kr pr aktiv time (med 5000 brugere) - Ved 1% CTR.
Jeg var nok for hurtig... 1% CTR er jo pr visning...
Hvis jeg er mere realistisk og regner med 0,4% CTR og en betaling på 25 øre pr klik, giver det faktisk også 1800 kr. pr. aktiv time med 5000 brugere