Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkøb af domæne - hvordan?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil gerne åbne en webshop, men det navn som har sat sig fast i mine tanker, er desværre optaget. Jeg kan se at domænet bliver brugt som en mindre søgeside. Er der nogen som ved hvordan det virker med at opkøbe et domæne?

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 20:40

Skriv til ejeren? Giv dem et tilbud på domænet?

Fra Fredericia
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 21:07

Der er ikke andet for at kontakte ejeren og høre om de vil sælge... du skal nok forvente en høj pris hvis de overhovedet er interesseret i at sælge

Moving-u.dk, flytning til udlandet, billig udenlandsflytning, flytte til udlandet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20

Hej

Limoni:
Er der nogen som ved hvordan det virker med at opkøbe et domæne?

På hjemmesiden for DK-Hostmaster i boksen "Find .dk domænenavn" kan du undersøge hvem der ejer domænet.

Limoni:
domænet bliver brugt som en mindre søgeside

Hvis du ved en henvendelse til ejeren af domænet får det indtryk, at vedkommende kun har domænet med henblik på videresalg, så bør du være opmærksom på at det i Danmark ikke er lovligt at registrere et domænenavn med henblik på salg eller udlejning, jf. Lov om internet-domæner, der særligt tildeles Danmark §12, stk. 2., og du vil så muligvis kunne få tildelt domænet igennem en klage til DK-hostmaster.

Mvh.

Ole

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 23:07

Skriv til ejeren og lad være med at spille stor kanon i første omgang - virk ydmyg og blot interesseret i domænet...og skriv intet om pris; lad ejeren komme med udspillet.

Hvis han forventer alt for meget, så prøv at presse ham ned. Hvis ikke det virker; find et andet domæne. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)