Jeg vil gerne åbne en webshop, men det navn som har sat sig fast i mine tanker, er desværre optaget. Jeg kan se at domænet bliver brugt som en mindre søgeside. Er der nogen som ved hvordan det virker med at opkøbe et domæne?
Er der nogen som ved hvordan det virker med at opkøbe et domæne?
På hjemmesiden for DK-Hostmaster i boksen "Find .dk domænenavn" kan du undersøge hvem der ejer domænet.
Limoni:
domænet bliver brugt som en mindre søgeside
Hvis du ved en henvendelse til ejeren af domænet får det indtryk, at vedkommende kun har domænet med henblik på videresalg, så bør du være opmærksom på at det i Danmark ikke er lovligt at registrere et domænenavn med henblik på salg eller udlejning, jf. Lov om internet-domæner, der særligt tildeles Danmark §12, stk. 2., og du vil så muligvis kunne få tildelt domænet igennem en klage til DK-hostmaster.
Skriv til ejeren og lad være med at spille stor kanon i første omgang - virk ydmyg og blot interesseret i domænet...og skriv intet om pris; lad ejeren komme med udspillet.
Hvis han forventer alt for meget, så prøv at presse ham ned. Hvis ikke det virker; find et andet domæne.