Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktgruppesider - med eller uden tekst

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 15
Fra  Werring Smykker Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer

Jeg har på mine produktgruppesider (DanDomain shop) en række billeder af mine produkter uden tekst (kun med angivele af pris) og spørgsmålet er om det vil være en fordet rent seo mæssigt at have produktnavn - f.eks. "flot sølv halskæde", angivet under hvert billede, og i givet tilfælde vil det ikke give DC eftersom produktnavnet vil fremstå som et link under billedet og i øvrigt med samme tekst som billedet.

PS.: forstår heller ikke hvorfor denne tekst fremstår som et link når jeg gør det og ikke som ren tekst?

Mvh. Claus

www.werring.dk - Werring Smykker online

Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 10:44
Om det står som tekst eller som ét link er sådan set ligegyldigt seo mæssigt, søgemaskinen kan læse det.
Hvis du kan få en ankertekst på linket ville jeg foretrække linket.

Det bliver ikke DC problemer hvis du giver dem unikke navne.

Du kunne skrive "Flot sølv halskæde 40cm"
Kalde billedet noget lidt andet og give det en anderledes alt tekst. Men du må ikke have nøjagtig samme beskrivelse ét andet sted på siden. f.ek hvis jeg klikker på linket. Men ja, det er en stor fordel seo mæssigt at få så meget relevant tekst med som muligt.
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:56

AbcDesign:
Om det står som tekst eller som ét link er sådan set ligegyldigt seo mæssigt, søgemaskinen kan læse det.
Hvis du kan få en ankertekst på linket ville jeg foretrække linket.

Det bliver ikke DC problemer hvis du giver dem unikke navne.

Du kunne skrive "Flot sølv halskæde 40cm"
Kalde billedet noget lidt andet og give det en anderledes alt tekst. Men du må ikke have nøjagtig samme beskrivelse ét andet sted på siden. f.ek hvis jeg klikker på linket. Men ja, det er en stor fordel seo mæssigt at få så meget relevant tekst med som muligt.

Lyder ikke helt som om du ved hvordan DanDomain shops fungerer. Men det er egentlig også lige meget essensen af det du siger er på sin vis rigtig nok, bortset fra nogle forskellige ting, fx den med at det er ligegyldigt om det er et billede eller en tekst, for det passer nu ikke. samt "Men du må ikke have nøjagtig samme beskrivelse ét andet sted på siden. f.ek hvis jeg klikker på linket" da det kommer meget an på situationen og hvordan man gør det.

Men til trådstarter, har du ikke designet dine produktlister sådan at teksten står før billedet (i avanceret designer), giver det ikke det helt store fordel, dette er fordi Google reelt set kun tæller det første link til en side, er billedet først, er det jo det der bliver talt. dog giver det den fordel at Google bedre kan se hvad den vareliste indeholder, og hvad den side omhandler.

Så det er klart en fordel at skrive noget tekst/produktnavn til hvert produkt på listerne. Men gør samtidig også det at du skriver en beskrivelse til hver kategori, ikke bare en hurtig opridsning, men en ordentlig beskrivelse, da du her kan lave endnu mere fokus for den side.

Der er selvfølgelig langt mere i det og det kommer selvfølgelig an på lige netop din situation hvad der er bedst.

Læs evt Thomas Rosenstands bog om emnet (SEO Tuning) der vil du få en masse tips til lige netop DanDomain shops.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 10:57

Fin shop du har, har du tænkt på at rykke din velkomsttekst ned under de produkter der er på forsiden? (ved godt det ikke er det du spørger om) jeg tror ikke folk gider læser det.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Odense
Tilmeldt 11. Sep 10
Fra  Werring Smykker Skrevet kl. 11:04

Hej Jens - tak for roserne og tak for dit råd og ja det har jeg, så det skal jeg bare have gjort - tak for tippet !

Mvh. Claus

www.werring.dk - Werring Smykker

Fra Odense
Tilmeldt 11. Sep 10
Fra  Werring Smykker Skrevet kl. 11:13

Tanken var at opsætte det med [[produktnavn]] indsat på selve vareliste design og dermed kom med på produktliste.

Men netop produktnavnet går igen når man holder musen henover billedet, selvom jeg har navngivet selve billedet med en anden tekst - er det alt tekst man kalder det.

Ved ikke om jeg har forklaret mig godt nok til

PS.:

Og ja jeg er ikke specielt god ud i seo, men har læst div. desangående Smile

Og ja jeg har sat selve produktgruppesiden ok op tror jeg - bortset fra nævnte dilemme...måske...

Mvh. Claus  www.werring.dk - Werring Smykker

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:01

Werring Smykker :
Men netop produktnavnet går igen når man holder musen henover billedet, selvom jeg har navngivet selve billedet med en anden tekst - er det alt tekst man kalder det.
Der sker ikke noget ved at produktnavnet går igen. Men det vil være endnu bedre hvis du fx også benyttede dig af den lille beskrivelse til at give produktet en hurtig beskrivelse, evt. ved at når man peger på billedet, så vises den beskrivelse. Ved du ikke noget om jquery vil det være en god ide at bruge en til det. Der ud over så kan du så bruge produktnavnet, placere det før billedet, og måske lave det til et overlay på billedet så når man så peger på billedet, ryger produktnavnet væk, og den lille beskrivelse kommer så frem, så man ikke dækker billedet.

Det er en god måde at holde stilen på, men samtidig give flere muligheder og ikke mindst højere brugervenlighed og søgemaskinevenlighed.

På forsiden hvor der så bliver genereret random produkter, på relaterede produkter etc, skal du så bare nøjes med produktnavn og ikke beskrivelse.

og husk, jo mere unik tekst du har på de enkelte produktgruppesider, jo lavere er risikoen for at der skabes dobbelt indhold.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Odense
Tilmeldt 11. Sep 10
Fra  Werring Smykker Skrevet kl. 12:22

Super - tak for input.

Jeg skal helt sikkert have lidt expert hjælp når jeg lidt længere - er først lige gået i luften med siden, så skal bare være sikker på at jeg ikke gør noget grundlæggende forkert.

Mvh. Claus

www.werring.dk - Werring Smykker

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)