Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3 Sider for hvert produkt - bliver dette et problem?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal lige høre om følgende:

På min webshop har jeg for hvert produkt 3 sider: Produktbeskrivelse, specifikation og historier. Dette bliver på sigt udvidet med flere sektioner - alt fra udtalelser, videoer, ect - hvad vi nu finder relevant.

Jeg har implementeret det på den måde at mine links ser således ud:

• link
  • link?read=specifikation
  • link?read=historier
Rent teknisk tilføjer jeg en lille tekst snippet til produktet title tag til de enkelte, så det ikke er helt duplikeret. Samme med meta description.

Det gør at jeg på mine produkter - f.eks. grøn badeand: http://www.mulius.com/legetoej/badeaender/store-badeaender/stor-groen-badeand .

Hvis man søger i Google efter "Grøn badeand" så ligger vi der 3 gange i top 4, hvilket jo selvfølgelig er meget lækkert så Mulius står der 3x.

Men: Er dette farligt at gøre?

Jeg arbejder selv lidt efter tankegangen "Google vil hellere have 1 fantastisk side om EMNE end 10 små sider om EMNE". 

I så fald: Hvad vil være den bedste måde at implementere dette?

Alle tanker er velkomne!

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:21

Jeg følger også med her.. Best practice SEO med produkter i en webshop er jo lidt vigtigt :)

Fra Kolding
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 13:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Canonical Url er din ven her :).

Brug <rel="canonical" href="link" /> i headeren på de sidder du ikke ønsker på google. indsæt så det link som google skal betragte som den "rigtige version".

Når googles crawler så spiser sig forbi siger den "aaaarh det her link er meget mere interesant!" og kaster så den anden  side langt om i søgeresultaterne.

Du vil sige at når andre linker til dine produkter med feks.link?read=historier, link?read=specifikation -Ved google at der er tale om det samme produkt :)

Ellers er der en anden mulighed hvor man kan skifte spørgsmålstegnet i Url'en ud med et Hash tegn.

Jeg er ikke nogen gud på området -Så tjek lige lidt på det inden du gør noget :)

Mvh.

Morten Jensen

MedieVideo

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 16:06

Morten:
Mange tak for svaret. Lige et opfølgende spørgsmål: Vil vi så miste vores 3 placering i træk på Google med nogle søgeord? Det er på sin vis yderst praktisk at vi ligesom "dominerer" et søgeord... Selvom det også kan gøres med masser af blogindlæg ;-)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)