Jeg skal lige høre om følgende: På min webshop har jeg for hvert produkt 3 sider: Produktbeskrivelse, specifikation og historier. Dette bliver på sigt udvidet med flere sektioner - alt fra udtalelser, videoer, ect - hvad vi nu finder relevant. Jeg har implementeret det på den måde at mine links ser således ud:
Rent teknisk tilføjer jeg en lille tekst snippet til produktet title tag til de enkelte, så det ikke er helt duplikeret. Samme med meta description.
Det gør at jeg på mine produkter - f.eks. grøn badeand: http://www.mulius.com/legetoej/badeaender/store-badeaender/stor-groen-badeand . Hvis man søger i Google efter "Grøn badeand" så ligger vi der 3 gange i top 4, hvilket jo selvfølgelig er meget lækkert så Mulius står der 3x. Men: Er dette farligt at gøre? Jeg arbejder selv lidt efter tankegangen "Google vil hellere have 1 fantastisk side om EMNE end 10 små sider om EMNE". I så fald: Hvad vil være den bedste måde at implementere dette? Alle tanker er velkomne! |
Jeg følger også med her.. Best practice SEO med produkter i en webshop er jo lidt vigtigt :)