Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken erstatning for Æ, Ø og Å?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at opbygge nogle subsites til mit store site (nogle Wordpress blogs med godt indhold), som skal give en masse links og nogle besøgende. Hertil har jeg nogle søgeord på Google jeg gerne vil optimere efter, og vil derfor gerne have at det domæne jeg køber hedder MitSøgeord.dk. Jeg køber lige netop disse domæner pga. den SEO værdi domænenavnet har.

Problemet er at flere af de subsites jeg kigger på har æ, ø eller å i sig.

Da jeg har ret elendigt erfaringer med æ, ø og å er jeg naturligvis på udkig efter en erstatning - jeg tænker ø=oe, å=aa og æ=ae . 

Hvis jeg så køber domænet MitSoegeord.dk - har domænet så samme SEO værdi som for MitSøgeord.dk ? Eller SKAL jeg købe MitSøgeord.dk for at den værdi er der?

Og hvad virker bedst: ø=oe eller ø=o - i forhold til den her debat?

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 17:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Afhænger i bund og grund af hvordan at Google håndtere resultaterne når folk søger noget med æ, ø å. Fordi at folk sørger jo ikke på "soegeord", men derimod "søgeord". Så det bedste ville nok være at købe domænet med "søgeord.dk". Men nok også "soegeord.dk" og så lav en 301 til din "søgeord.dk".

Du kan prøve at læse en smule her jeg fandt i en artikel omkring emnet.
https://my.meebox.net/knowledgebase.php?action=displayarticle&id=23 

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 17:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars

Mine erfaringer siger mig, at det primære domæne skal være med "oe", og at man så samtidig køber domænet med "ø", hvorefter man får det til at pege på det andet. Det skulle være det bedste.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 17:49

Hvis jeg gerne vil undgå at købe begge domæner, vil oe løsningen give lige så meget som ø løsningen? Eller hvad bør jeg gøre i dette tilfælde?

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 00:46

Du kan prøve at søge efter nogle side med æ, ø, å og se hvad de har gjort. Du kan også prøve at søge efter deres hjemmeside både med f.eks. ø eller oe og se om du får de samme resultater.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)