Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man ikke melde dette til politiet som spam?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

idag får jeg en mail fra en Susanne, emne: Vedr. evt. jobsamtale

jeg klikker på den da jeg er studerende pt og åben for et job hvis det kommer.

I mail står der følgende:

Kære Thomas, 

Vi har trods krise i samfundet, rygende travlt!.
Af samme grund har vi brug for nye medarbejdere. 
Vi skal bruge rådgivere, fra hjemmekontor. Og vi tænkte du kunne 
have interesse? 

For at du kan få et indtryk af hvem vi er - og hvad vi laver, 
har jeg vedlagt et link.
Du kan læse mere om jobbet, og dets muligheder. 

Vi håber at du vil læse mere og sende en ansøgning. 

Alle ansøgninger behandles naturligvis fortroligt og professionelt. 

Klik her.(link fjernet)

Ps. på lørdag starter Dansk Melodi Grand Prix ... og du kan vinde præmier, hvem tror du at der vinder? Klik her og svar!(link fjernet)

Med venlig hilsen
Susanne

Da jeg klikker på det første link er det sørme en affiliate link, og så bliver jeg altså lidt irriteret.

link: klik.rabatboxen.xx

nederst i brevet helgarderer de med:

Dette er ikke en spam / uopfordret e-mail, du har tilmeldt dig igennem en Konkurrence på Internettet. Er du en af de under 0,5% som ikke ønsker at være tilmeldt? I så faldt klik blot her, så afmeldes du permanent. Klik blot her.

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:36

De skriver du er tilmeldt via en konkurrence. Det kan sagtens være tilfældet, der er mange konkurrencer og reklamer og - få gratis horoskop - kend dit liv ud fra dit skonummer og hvad ved jeg, hvor man ikke ser, at man accepterer betingelser om at være med på mailinglister. En del er så skjult at det er ulovligt, meget andet er resultat af, at man selv er nysgerrig og for hurtig på nettet. Jeg er derfor ikke sikker på det er spam, og du kan jo formentlig framelde dig via link i mailen?

Jeg ville ikke gide rode med det hvis man kan framelde. Politiet har intet med det at gøre, det er noget med en mail til forbrugerstyrelsen, men kun hvis du er stensikker du ikke ved fejl er tilmeldt spam@fs.dk

Se også her: http://www.net-tjek.dk/vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 16:41

ja det skal nok passe at jeg er kommet til at svare på noget i en undersøgelse og de så bruger det, og det er også fint, der er også afmeldingslink, men der hvor jeg bliver irriteret er når de skriver emne: vedr. evt. jobsamtale,
da jeg i forvejen er jobsøgende og studerende da der ikke er job indenfor mit felt, så bliver man lidt stødt når de så misbruger at der er så mange der ikke kan få arbejde indenfor deres felt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:43

Hej

Hvis du vil klage, så er det forbrugerombudsmanden, som tager sig af denne slags klager og ikke politiet.

Det er spam, hvis du ikke tidligere har accepteret at modtage reklamer/beskeder fra dette firma. De skriver dog, at du har tidligere har accepteret, så i første omgang ville jeg forsøge at afmelde dig permanent, og så først klage, hvis du fortsat modtager reklamer/beskeder fra dem. Jeg går ud fra, at der er et brugbart link her:

Thomas Clausen:
I så faldt klik blot her, så afmeldes du permanent. Klik blot her.

Husk naturligvis at gemme denne mail, og det vil også være en god ide at gemme en udskrift (som pdf) af den webside, hvor du afmelder dig. 

Mvh.

Ole

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 17:10

ok, så der er intet ulovligt i at markedsføre affiliate kampagner som jobsamtaler?

lyder lidt som falsk markedsføring vil jeg mene

Fra Tjenester.dk
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 17:26

Hej Hvis du vil kan du undersoge hvilken affiliate udbyder der har den kampagne og sende dem en kopi af linket med teksten sa kan de mulivis ekskludere den som udsende spam med forkerte tekster i forhold til kampagnen Mange firmaer skriver netop i deres affilate materiale at deres tekser ikke ma andres.

dette er der sikkert sket her

Billige seo pakker

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 17:37

kan godt se hvilket firma der står bag, men hjemmesiden er ikke super informerende, der er ikke andet end adresse.

Har klaget til ombudsmanden, der er et felt der hedder:

"Jeg har givet samtykke til firmaet, men ikke til det jeg har modtaget."

så må vi se hvad der sker ved det, tak for input :-)

Fra Tjenester.dk
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 17:50

En anden mulighed var at klage direkte til det firma der annonceres for

over de metoder der bruges

Billige seo pakker

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 18:04

Jeg er (som mange andre) træt af de utallige tilbud som dækker sig ind ved at udforme mail fuldt efter gældende regler, for jeg kan som så mange andre heller ikke huske/gennemskue hvad der er sagt ja til.

Derfor har jeg for mit eget vedkommende etableret en rutine der hedder:
1  Uønsket mail modtages.
2  Afmelder den via link i mail (hvis det virker hvilket ikke altid er tilfældet)
3  Sender mailen videre til dansk@spamklage.dk (og udfylder skema som kommer fra dem)
4  Markerer mailen (i outlook) med "Afmeldt" og "Spamklaget" - 2 kategorier jeg selv har lavet
5  Gemmer mailen i en særlig mappe

Når der så efterfølgende kommer lign mails så dobbelttjekker jeg afsenderen med dem som jeg allerede har afmeldt og klaget over. På den måde er der flere hvor jeg ved klagen har kunnet sætte kryds i feltet om at jeg har afmeldt men stadig modtager.

Hvorvidt det jeg gør det virker ved jeg ikke, men det har ihvertfald gjort at det antal mails jeg modtager (af den type "gode" tilbud) er faldet voldsomt, og selv dem som har været sejlivede at komme af med er endt med at stoppe...
Det kan godt være at det har taget en del af min tid at effektuere dette system, men det har resulteret i at jeg bruger meget lidt tid på at checke og slette uønskede mails så i den sidste ende tror jeg på at tiden er godt givet ud :o)

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 18:22

@ Beacon

ja det er nok måden at gøre det på.

god rutine

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)