Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mediepartner - Eller ej?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

 

Jeg har tænkt lidt over arrangementer og projekter der har en mediepartner.

 

En mediepartner bidrager altså med omtale af arrangementet/projektet, når det er relevant. På den anden side får mediet omtale/annoncering gennem arrangementet/projektet.

 

Har I nogen erfaring med at have en fast mediepartner?

Kan det holde andre medier væk? Altså hvis man skaber en PR værdi, kan andre medier, så have nemmere ved at droppe historien?

Bidrager mediet hovedsageligt med omtale eller omtale? Eller begge?

 

 

Håber på lidt svar!

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vækker lige den her tråd igen!

 

Nogen der har nogle bud?

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg forstår ikke helt hvad du mener, med omtale bytningen?

 

En slags bannerbyt?

 

Jens

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Bidrager mediet hovedsageligt med omtale eller omtale? Eller begge?




 



Den sætning giver ikke rigtig mening ;) Men jeg gætter på hvis de bidrager med det ene bidrager de med begge.



Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nicolaj

Da du oprigtigt ønsker nogle gode svar, så vil jeg anbefale dig at prøve at formulere dine spørgsmål igen, så det så TYDELIGT som muligt  fremgår, HVAD det præcis er du mener:
Det er OK, at du bruger 15-20 min. på at få den HELT rigtige mening frem i dit spørgsmål.
Prøv at komme med eksempler.
Definer evt. hvad du selv forbinder med dit begreb: "fast mediepartner".

Lige nu er det meget sort og upræcist, hvad du ønsker at få svar på.

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

 

Tak for jeres svar - Kan godt se det var lidt kringlet formuleret.

Det jeg mener er:

 

Man skal afholde et event af en eller anden art. For at spare på marketingkronerne, får man så en mediepartner ind over.

Med en mediepartner mener jeg et medie, der så annoncerer gratis for eventet.

 

Mediet for måske logo på ting og sager til selve eventet, men også flyers, hjemmeside osv.

Mediet markedsfører sig selv, ved at støtte et projekt/event.

 

Er det til at forstå - I mit hovede er det lige til, men når det skal på skrift...:-)

 

Det jeg gerne vil vide, er bare hvilke betingelser sådan en aftale indeholder, hvordan mediet bliver gjort interesseret, skal nogle af parterne bidrage med mere end ovenstående?

 

Jeg skal godt nok ikke bruge det til noget, sådan lige nu og her - Men er rimelig spændende.

 

Jeg kan faktisk ikke lige huske et eksempel, men har set det flere gange - Oftest er det mindre arrangementer.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for det, Nikolaj.

Umiddelbart virker det som en meget indviklet måde at markedsføre sig på.

Formuleringen af aftalen vil sikkert i sig selv være noget af en dræber.

For kunde-leverandør forholdet bliver meget svær og risikoen for, at noget uforudset sker i forhold til aftalen er meget høj.

Jeg indgår selv aftaler med at markedsføre virksomheder efter en no-cure no-pay model, så jeg ved, hvor mange ting, der skal forhandles på plads. Og her taler vi aftaler med min. 3 års løbetid.

Så med et event, der er jeg af den overbevisning, at man vil kunne købe sig til leverancen langt mere effektivt end ved at inddrage leverandøren i en aftale med stor risiko.

Venlig hilsen,

Christian

Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nikolaj

Jeg er medejer af virksomheden Upfront Music, der blandt andet arbejder med musikbooking & eventmaking.

Vi benytter os ofte af diverse mediepartnere i forbindelse med en række af vores events / koncepter.
Man bruger selvfølgeligt noget af sin sponsor / annonceplads på denne mediepartner,
men til gengæld får man ofte markedsføring igen der har en højere værdi!

De aftaler vi indtil videre har indgået har ikke været større end vi har kunne ordne det på mail.
Her laver vi en liste med punkter som både mediepartner og vi skal leve op til.


Håber du kan bruge mit svar... Har du flere spørgsmål er du velkommen til at sende mig en PM ;-)


Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)