Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er din mening til dette...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksættere,

Jeg har fået indsigt i en sag, som jeg gerne vil tage op til diskussion herinde, blot for at høre jeres mening omkring den - og måske for at få en idé om, hvad jeg muligvis kan gøre. Jeg kan af gode grunde ikke nævne navnene på personerne.

Sagen går i alt enkelthed ud på, at et ægtepar med et barn, der er født her i landet, muligvis snart skal skilles. Kvinden er prøvet at blive familiesammenført, men er efter gentagende gange blevet afvist og truet med at blive sendt tilbage til sit land, Afghanistan, på trods af, at hun der har sit liv i fare. (Hun skulle oprindeligt tvangsgiftes, men valgte så denne mand, der er bosat i Danmark.)

Sagens kerne er den, at manden gerne vil have, at hun bliver bosat i Danmark. Han kom til Danmark for omkring ti år siden, har et fuldtidsarbejde - men ... han har aldrig rigtigt gået i skole og er derfor kraftigt analfabet. Netop fordi han er analfabet har han ikke den store mulighed for at få dansk pas, da det kræver, at han består dansk indfødsretstesten, (hvilket jo i princippet kunne gøre, at han tog til Sverige og fik hende familiesammenført dér).

Det er vigtigt at pointere, at kvinden ikke modtager nogle ydelser af staten (udover undervisning), da familien lever på mandens indkomst.

Nu er den endelige dom blevet afsagt og hun skal med al sandsynlighed forberede sig på at blive tvangssendt tilbage til Afghanistan. Så lad mig høre, hvad er jeres mening omkring dette?

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første tror jeg du prædiker til det forkerte publikum.

For det andet vil det være useriøst for nogen at kommenterer på så tyndt et grundlag. Som, iøvrigt ser farvet ud. -Jeg læser det som om jeg skal få medlidenheden med kvinden og skurken er den danske stat, men jeg læser ingen saglige argumenter for og imod hjemsendelsen udover en mand der er analfabet.

Afganistan er et stort fysisk land, men organisatorisk er det et miniputland. Der skulle være rig mulighed for at finde et godt sted i Afganistand at leve deres liv.

Det er ikke fordi jeg ikke kan forstå du og andre gerne vil holde hånden over disse mennesker, og der er da også lavet fejl i systemet, men jeg kan bare ikke forstå, at det skal i nyhederne eller nu på amino. Der må være en retslig vej, og er der ikke det, så skal vi alle følge loven.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)