Jeg har forsøgt mig med virksomheds opstart et par gange tidligere, men det er aldrig gået rigtig godt.. Faktisk er det ikke lykkedes med at tjene penge på nogle af projekterne. Jeg har blandt været ret uheldig med et sagsanlæg fra et større etableret amerikansk firma, som mente jeg brød copyright lovgivningen. Men udover denne sag, er jeg i bagklogskabens klare lys kommet frem til, at den primære grund har været at jeg ikke er gået 100% ind i nogle af de tidligere projekter, og bare har håbet på en "let skilling". Denne gang er det anderledes! Jeg brænder for det her, og det bliver skide godt! Problemet er bare at jeg har brug for penge til at komme igang.. Jeg har udarbejdet en god forretningsplan, med beskrivelse, regnskaber, ide osv. Indtil videre er det hele skrevet ned i et ganske plain word dokument, men er det, det rigtige? Når jeg nu skal ned i banken, skal jeg så bare lade rådgiverne læse ideen igennem, svare på spørgsmål og afvente en dom? Eller skal man prøve at lave det så farverigt som muligt?feks. En præsentation på IPad med billeder og lyd, en visuel demo eller andet i den dur? Kom med jeres erfaringer og anbefalinger.. Jeg venter i spænding. |
Hvordan får jeg dem overtalt? (Dem med pengene.)
|
Hvor stort et beløb handler det om? ... og hvad skal pengene bruges til? |
Der er tale om en online virksomhed som primært henvender sig mænd og kvinder fra 18-50 år.. Der er tale om en nyskabende bookmaker site, med et nyt koncept. Pengene skal bruges til udvikling af sitet, reklamer samt gebyr til staten. |
Og det koster 1.5 mio? Tror du skal have fat i nogle andre webudviklere hvis det er beløb i den størrelsesorden du har fået tilbudt. Det lyder meget i overkanten for de ting du listede |
Jeg tror måske det kunne lette din opgave, hvis du kunne vise banken hvor mange sparepenge du selv er villig til at spytte i det. |
Bare reklamer kan koste det alene... |
Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement
Jeg syntes det lyder af utrolig mange penge. Hvis dine projekter ikke er gået godt før, hvorfor bliver de så bedre nu? Det er ikke fordi jeg ikke tror på dine kompetencer eller projektet, men mere en provokation til hvordan du selv tænker omkring dit projekt. Hvad bliver anerledes denne gang? Hvad ville du sige til banken hvis de spurgte om det? Jeg ville langsomt begyndte at starte op. Jeg ville undersøge dine konkurrenter, de brand osv osv. til det er 100 procent klart. Når du så har alt 110 procent klart og du stadig føler for projektet, der, og først der ville jeg overveje at gå til banken. Hvis du så når så langt til at gå i banken, så ville jeg lave en præsentation for alt hvad du har gennemarbejdet. Men vil du virkelig dette? Er det endnu et projektet som hurtigt går i vasken? Eller er dette det, du virkelig kan lide at gå i krig med? Prøv at arbejde så meget med projektet som muligt, inden du går videre. Se om du stadig kan se arbejde i projektet og har en lyst til at gå videre med projektet. Når du har gennemtørret det for alt hvad du kan komme i tanke om. Så kom videre og få det ud i verden. Daniel K. Petersen |
Grafisk designer, brand og idenditet Designerszone.dk Mit råd, prøv mig!
Jeg ville tænke over hvordan jeg ville kunne præsentere min idé på en anderledes måde for at vinde et ja. Pengekasserne er mange steder lukket er min erfaring så det gælder om at vinde tilhørendes hjerter og så tror jeg det går meget lettere ;) |
De bedste tanker Mai Smidt.
Mulius.com - Legetøj for børn og barnlige sjæle.
vis reklamer er det koster penge kan en iværksættere passion der gør man arbejder dag nat være det der giver at du ikke skal betale i hvert fald det samme i reklamer kroner tag i små bider hvad er meste nødvendigt nu og når det lavet kommer du til næste trin flere penge tager du næste skridt og til sidste er du færdig og du har sparet at låne 1,5 millioner kroner vis spørger løs om hjælpe forummer med mere kan det sikkert laves billigere, desuden lære man os noget af andres feedback derved bliver man klogere og viden er magt til at spare penge og blive rigere men tid koster det, men nu skriver du også du har mere vilje nu det skal lykkes nu |