Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. start af webshop og varer.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Ang. registrering af virksomhed kan jeg sige vi har været registreret i en god periode snart, også som importør. Så er mere det at drive webshop vi er nye i da vi før mere har handlet med klubber indenfor andre sportsgrene.

Som der også bliver sagt ønsker vi netop ikke at brænde inde med et alt for stort lager, hellere MEGET lav riciko og så tjene minimalt indtil vi bygger mere kapital op og/eller ser at det går godt. Det er for os begge et deltidsprojekt ved siden af vores studier, og da vi har lejligheder der skal betales, mad der skal købes, osv. kan vi altså ikke ricikere alverden.

Desværre tager staten ikke højde for man skal bruge kapital til sin virksomhed, når de sender udeboende su :P

Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:47
Første gang jeg startede en webshop med nogle kammerater lavede vi aftaler med samtlige producenter vi førte- så snart der var salg ville vi bestille fra dem... Det var et kæmpe flop -

-For det første (og det er vel ikke dit problem) solgte vi danske produkter til Japan... så leveringstiden var i forvejen rimlig lang, og da det så skulle bestilles først var det en katastrofe.

-For det andet (det er jo nogle år siden så folk var lidt tilbageholdne med at købe på nettet) kunne der gå rimlig lang tid mellem salg, og i nogle tilfælde var producentens priser steget i mellem tiden, og i nogle tilfælde førte de ikke længere produkterne så vi ikke engang kunne levere til kunden når de havde købt 

-For det tredje kan det være svært at svare på spørgsmål ang. et produkt hvis man ikke har det i nærheden.

Så som et minimum mener jeg i skal have indkøbt samples som i kan sende med det samme når i får en ordre, og i skal holde en rigtig tæt kontakt til jeres leverandører.

Jeg erfarede at hvis man virkede seriøs og kunne tilbyde virksomhederne noget de ikke havde i forvejen var det faktisk meget let at lave aftalerne, men jeg erfarede også at hvis man virklig vil være seriøs så må man fanme også tage en risiko og bruge nogle af sine ellers surt tjente penge på sin virksomhed. 

Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:09
Ja det er også meget fint, men som du kan læse er det unge på SU så er der ikke meget at spare af, medmindre de vil ende med en kæmpe studiegæld.

der er stedder i tyskland, ja jeg ved godt at jeg svæver meget omkring tyskland, men man skal tage alle ting i betragtning, men det udelukkene grundet den billige fragt, nej det jeg vil frem til er at der findes stedder som www.keycoon.com og www.restposten.de , der er priserne uden moms så er det lettere at arbejde med, restposten kan man komme ind og se priserne, uden at være registreret, men det koster ca 70 € om året at handle der, hvorimod at du skal være registreret på keycoon for at se priserne, men det er så til gengæld gratis at blive.

held og lykke

Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:16

der er stedder i tyskland, ja jeg ved godt at jeg svæver meget omkring tyskland, men man skal tage alle ting i betragtning, men det udelukkene grundet den billige fragt, nej det jeg vil frem til er at der findes stedder som www.keycoon.com og www.restposten.de , der er priserne uden moms så....

Du siger du har erfaring for køb hos restposten.de?

kan du så ikke forklare mig hva det præcis går ud på..

De varer der sælges der igennem sælges af hvem? er det private, tyske grossister eller?

Hvis man køber varer derfra kan de så bare sælges som man har lyst? jeg tænker på om der følger aftaler med så som, vejledende udsalgspris man skal følge eller det ikke må bruges til webshops osv.?

Og hvad gør man fx. hvis en varer går i stykker hos kunden jeg har solgt videre til? kontakter man sælgeren fra restposten.de eller har de ikke noget med det at gøre efter salg? og her er det så bare producenten man kontakter?

Fortæl gerne lidt mere, er ny i det her iværksætteri 

Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:54
Hej

Og velkommen til.

Jeg har ikke handlet med restposten.de, men ved at det er et meget fint koncept:

1. For at handle der, skal du selv være momsregistreret, som importør.

2. Sælgerne har INTET med dine vidresalgspriser at gøre.

3. Hvis der skulle være klausuler, (har ikke set det endnu), så vil det helt sikkert fremgå af sælgerens annonce, (hvis du har svært ved tysk, det har jeg så har jeg fået de bedste oversætelser via http://www.freetranslation.com/)

4. mht til garanti, så er der altid garanti på varene, men lad os sige at du køber et parti laptops, og der er en defekt ved den ene, så skal du vide at dine kunder ikke har nogen udgifter forbundet med en garantisag, de firmaer jeg har haft måtte anvende garanti, har det altid været mig der har betalt for forsendelsen tilbage til leverandøren, og leverandøren har betalt for forsendelsen tilbage. (Et lille "fif", for at spare penge, så har jeg udfyldt papirene som skal udfyldes på posthuset,  men at køberen sender varen retur til dig, (det skal du betale) og så skal de have en kopi af den faktura som du har fået af leverandøren Den ligger du selvfølgelig i en lukket kuvert, så kunden ikke kender din pris, send så papirene til kunden, og bed dem om at sende varen, få kundens kontonr. og indbetal med det samme kundens udgifter (husk at gem alle de kviteringer, da du kan trække det fra som en udgift for dit firma)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)