Jeg har hørt, at jeg kan have flere Joomla installationer samtidigt, når jeg arbejder lokalt på min egen computer, og bruger programmet xampp til at køre Joomla. Jeg har nemlig to forskellige websites, jeg skal igang med. Men hvordan gør jeg det, uden der kommer rod i databasen i xampp. Når man installere xampp skal man skrive et navn på databasen. Mener man bare kan kalde den "root". Men skal jeg ikke have to databaser i xampp, hvis jeg har to forskellige Joomla installationer. En database til hver Joomla installation? Hvordan gør jeg det? Jeg tænker bare, at der måske bliver rod, når jeg skal ligge mit website op på mit webhotel, og hvis begge websites ligger på samme database? Skal jeg så også installere xampp to gange? En til hver Joomla installation? Håber nogle vil forklare mig dette. |
Du kan enten vælge at have to databaser i xammp (eller mere specifikt i MySQL som er database-delen i xammp). Du opretter en database i phpMyAdmin og kan kalde den stort set hvad som helst ("root" er ikke det mest smarte navn - kald den noget der relaterer sig til formålet).
Du angiver herefter det korrekte database-navn når du installerer en Joomla-installation.
Alternativt *kan* du også bruge den samme database til flere installationer og så bare angive forskelligt tabel-prefix for de to installationer. Men det vil jeg ikke anbefale, da det så er lidt sværere at slette en af installationerne efterfølgende.