Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto men hvilken bank?

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop forladt Danske Bank, efter godt 24 år som kunde hos dem og det tidligere Handelsbanken.

Jeg rendte ind i samme problemstilling som dig, jeg har gennem de sidste små 4 år haft en enkelt erhvervskonto hos dem, uden gebyr, nu er der så stiftet nogle nye selskaber og så vil Danske Bank pludseligt til at have 4800 om året for at lade mig opbevare mine penge hos dem.

Naturligvis giver de dog så hele 0% i rente som udgangspunkt!

Jeg skiftede til Sparekassen Østjylland (Holder til i Århus) og har fået nogle rigtig gode vilkår og en meget professionel og hurtig service af min erhvervsrådgiver hos dem!

Det er lidt utroligt at Danske Bank ikke gør mere for at skaffe nye erhvervskunder, i stedet for at skræmme dem og tilhørende private engagementer væk, men det må de jo selv om.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan kun anbefale at skippe danske bank, de er nogle grådige sataner. Argumentet er at man slipper for at betale for de enkelte ydelser, men det skal man alligevel ikke i de fleste andre banker. Du kan evt. prøve, at sige at du kan få det gratis hos konkurrenten. Det gjorde jeg i sin tid og slap så for at betale de 750 kr. for netbank, men det var i forbindelse med stiftelse af selskab og skiftede til konkurrenten efter 3 mdr. alligevel.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

 Samme historie her, da jeg i sin tid stiftede mit første Aps lagde Danske bank ud med en kæmpe regning for at konvertere mit eksisterende enkeltmandsfirmas konti til en erhvervskonto, udover det skændtes jeg også med dem konstant som privatkunde. Så jeg har sagt farvel og tak til den møgbank, jeg kan anbefale Jydske Bank som jeg benytter pt. Har dog ikke Aps i øjeblikket så kan ikke svare for hvordan de behandler selskaber.

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej,

Hvis man er bosiddende i Midt-Jylland så kunne det måske være et godt tips at kigge lidt på bonusbanken fra Herning.

Jeg har selv både privatkonto og erhvervskonto i bonusbanken og er meget tilfreds med deres service.

Mvh

Lars Nielsen 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg gennem snart mange år – både for klienter og personligt - forhandlet med de fleste pengeinstitutter på det danske marked.

Min erfaring er – at hvad banken hedder, er hamrende ligegyldigt.

Hvem man forhandler med i banken/sparekassen er en helt anden sag, der kan være endog meget stor forskel på holdninger og forretningsforståelse indenfor den samme afdeling.

Så det vigtigste i den problemstilling er ofte personrelateret.

 

Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad dækker en erhverskonto typisk over udover navnet? Idéen er vel grundlæggende bare at man vil have en seperat konto, navn ligemeget, hvor man kan kører sine forretninger på isoleret fra ens privatøkonomi?

Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Og mit andet spørgsmål: Så man kan vel beje om en hvilken som helst konto i ens bank og selv bestemme at den er dedikeret til business og så er det den konto som går igen i kontakten med skat, revisorer, andre forretninger osv.

Fra København
Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

til D3. Ikke sandt. Jeg forsøgte netop dette, men Økonomi-styrelsen kræver at du har en NemKonto og Nordea f.eks. vil ikke knytte den ene af mine private konti, som jeg bruger til min virksomhed, til at være NemKonto for min virksomhed. Så jeg er tvunget til at oprette en erhvervskonto. Det vil jeg så gøre i en anden Bank Wink

Tilmeldt 27. Aug 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Dette indlæg er blevet slettet.
Side 4 ud af 4 (39 indlæg)