Hejsa Jeg er i færd med at udvikle en koncept til en hjemmeside. Som en del af dette koncept ønsker jeg at tilbyde en gratis service til brugerne, hvor medlemmer kan købe/sælge/bytte ting - á la dba.dk. Dvs. jeg leverer platformen, men skal ikke selv tjene på det. Kan jeg dette uden senere at blive stillet til ansvar for hvad medlemmerne foretager sig? F.eks, hvis en bruger skulle snyde en anden, eller sælger hælervarer der? Håber der er en venlig sjæl, der kan hjælpe. :-) |
Babelfish:Kan jeg dette uden senere at blive stillet til ansvar for hvad medlemmerne foretager sig? F.eks, hvis en bruger skulle snyde en anden, eller sælger hælervarer der?
Jeg har gået igang med et lign projekt, men det er endnu ikke lanceret. Ved at vi ofrede omkring 42.000 kr + moms på en advokat der fraskrev os ansvaret.
Når det er DIT site, kan du blive hængt op på ALT hvad brugerne laver principlet, derfor er det vigtigt at du har en række ansvarsfraskrivelser m.m. - samt at du blokere forskellige brugere, hvis du bliver kontaktet af myndighederne, ved evt. misbrug.
Derfor - beskriv alle dit sites funktioner, og find en god advokat.. Det er billigere nu, end når der går noget galt - og du bliver hevet i retten.