Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til de hardcore Jurister

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude!

Jeg er desperat, og står overfor en enkelt problemstilling som afholder mig fra at stifte et selskab med det samme. Jeg håber inderligt at der er nogle som har et svar eller løsning, så her kommer den:

Jeg har været i et selskab, hvor jeg har arbejdet som salgskonsulent for en salgsvirksomhed. Produktet min tidligere arbejdsplads/virksomheden sælger, er noget jeg nu selv vil gøre på min egen måde, i mit kommende selskab. Der er ikke tale om tyveri eller kopiering af nogen art, da vi snakker udvikling af hjemmesider.
Jeg blev sagt op (fyret) indenfor de 3 måneders prøvelses periode. (Jeg ville have været ansat der i 3 måneder til d. 1 Februar) Lige nu er jeg under de 14 dages opsigelse, som forløber sig til d. 31 Januar. Mit spørgsmål er så; kan jeg tillade mig at stifte et konkurrerende selskab fra i dag af? Hvis ikke, hvordan forholder det sig så i forhold til kunde- og konkurrenceklausul? Jeg ved jo at jeg ikke er dækket af konkurrenceklausulen pga. det er inde for de 3 måneders prøveperiode.

Ville være taknemmelig for alt slags hjælp!

Vh. Louise ;-)

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 20:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ikke jurist.

Du kan læse om Klausuler her http://www.businessdanmark.dk/Juridisk-radgivning/I-arbejde/Jobklausuler/

Ang. opsigelse kan du læse her http://www.e-pages.dk/businessdanmark/98/

Uden af have læs vedlagte dokumenter. Vil jeg sige at du har kun kunde og konkurrenceklausul til du stopper med at få løn hvis ikke du får betaling efterfølgende.

Hvis du får andet arbejde i opsigelse perioden skal du oplyse den gamle arbejdsgiver og vil så kun få dækket forskel løn fra ny og gl. arbejdsgiver. Når du starter som selvstændig ville jeg først oprette det den 1 feb men du kan forberede det hele så du er klar den 1 feb.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:42

Lykkebjergs svar er fint. Jeg kan bare tillægge at uden at ha læst din evt. kunde eller konkurrenceklausul, så er det utænkeligt som du beskriver det, at den vil kunne fastholdes når du er fyret - og tilmed i prøveperioden. Dertil kommer, at hvis klausuler skal fastholdes, så skal der betales mindst ½ løn i klausulens gyldighedsperiode - men som beskrevet vil det slet ikke kunne komme på tale.

Du må ikke konkurrere med dit arbejde før du er fratrådt og ikke får løn derimod - men gerne forberede alt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:07

Mange tak for hjælpen. :-)

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 11:25

Ville helt klart også bare begynde nu, men først foretage mig noget officielt fra d. 1 februar af. 

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 11:39

Hej Louise

PM sendt.

Mvh

Jørgen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)