Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørt fast. Føler mig deprimeret

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Som mange af jer nok ved, så har jeg snakket om det projekt, jeg gerne vil i gang med. Men jeg føler bare, at jeg er kørt fast. Jeg er i det sidste år gået og blevet mere og mere deprimeret. 

Sagen er den, at jeg har afsluttet min uddannelse som multimediedesigner. Nu er jeg i gang med en bachelor i e-konceptudvikling. Jeg får hele tiden at vide, at uden uddannelse kommer man ingen steder i dag. Jo mere uddannelse, jo bedre. Det er selvfølgelig også rigtigt. 

Men jeg føler bare, at jeg kun er fortsat med min uddannelse for min families skyld. Jeg møder op til timerne, men jeg er der bare. Jeg får ikke læst noget som helst op herhjemme. Læser ikke det, som vi skal. Kan ikke overskue det. 

Jeg føler bare, at hvis jeg bare kunne få et arbejde. Jeg er stort set ligeglad med hvilket arbejde. Bare at jeg kunne tjene nogle penge til at kunne føre mine ideer ud i livet. 

En ting, som jeg altid har fået at vide, er at jeg er god til at skrive og formulere mig. Måske ser det ikke sådant ud, når jeg lige skriver herinde, men i situationer hvor det gælder, er jeg altid blevet rost. Dog ved jeg ikke, om det er noget, jeg på en måde kan tjene lidt penge på. 

Det ville være dejligt for mig, hvis jeg f.eks. kunne arbejde som freelance, hvor jeg kunne transskribere interviews for folk eller tekster. Ved ikke om der er et market for det, men jeg gør det selvfølgelig for meget lave priser, så jeg er konkurrencedygtig. Det er noget, som der interessere mig, og som jeg ville blive glad for at lave. Jeg ved, at der er mange studerende, som har travlt, og søger hjælp med transskribering. Jeg fandt denne hjemmesidehttp://www.k3tekst.dk/?Transskribering Det er en freelance som transskribere. Hun tager 350kr i timen. Jeg vil f.eks. gerne gøre det meget billigere. 

En anden ting er, at jeg nemlig gerne vil i gang med at skrive en bog, og hvis jeg så samtidigt kan arbejde og tjene penge til mine andre projekter, så vil jeg ikke bede om mere. Ved bare ikke hvad jeg skal gøre. Føler jeg kommer nærmere og nærmere mod afgrunden. Er 27 år og de sidste mange år af mit liv føler jeg er spildt.

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1772
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 13:20

Kunne tyde på du skal en anden retning eller have et break.

Man skal aldrig gøre som ens forældre eller andre vil pådutte en efter min mening, glæder kun dem men ikke dig. Find noget som tænder en gnist i dig og giver dig mere.

Håber for dig du kan finde inspiration her eller få kontakt med nogen der kan få dig på rette spor så du kan få dit gode humør tilbage :)

Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 13:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas

Jeg kan relatere 100% til din situation, for sådan havde jeg det selv for ca. 8 år siden. Jeg vil dog ikke sige at jeg ligefrem var deprimeret over det, men nærmere frustreret.

Jeg er også uddannet multimediedesigner (på et af de første hold i DK), og kastede mig efterfølgende over en bachelor som naturlig overbygning.

Set i bagspejlet ved jeg at jeg har spildt for mange år på uddannelse. I hvert fald inden for systemet.

Den eneste rigtige uddannelse, den får du i det virkelige liv, og ved at arbejde med det du brænder for.

Okay, sådan er det måske ikke i alle brancher, men jeg mener at det i høj grad er sådan inden for IT branchen.

Det sidste du i hvert fald skal gøre at at studere fordi andre siger du skal! Find ud af hvad du brænder for og kast dig ud i det.

Nu skriver du at du er dygtig til at skrive, så måske var det en idé at kaste dig ud i nogle af dine egne affiliate projekter eller noget helt andet.

Jeg ved godt jobs ikke hænger på træerne i dag, men inden for online verdenen er der masser af projekter du kan gå i gang med selv.

Det er sådan jeg selv "er kommet frem i verden", og jeg ville ønske jeg ikke havde "spildt" så mange år i uddannelsessystemerne, for jeg ville have lært dobbelt så meget på den halve tid i den virkelige verden med mine egne projekter, eller på "ikke fiktive" projekter.

Nu ved jeg også godt at mennesker er forskellige, men jeg håber alligevel du kunne bruge det til lidt.

Jeg har i øvrigt tidligere blogget om det her: Gode råd til multimediedesignere.

Rigtig god weekend.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har stået i samme problem som du er i nu da jeg var 22-23 år, jeg var dog i et kedeligt arbejde, så det er ikke uddannelsens skyld du er umotiveret og en smule deprimeret.

Jeg vil anbefale dig at finde ud af hvad du vil i fremtiden og efter det kan du regne det ud i tal:

Sum 1
Dine regninger.
- Husleje
- Mad
- Diverse (tandlæge, uforventede regninger)

Sum 2
Shopping / restaurant besøg osv.

Sum 3
Rejse og sjov.
Dine drømme.

Med det kan du se hvad du skal tjene for at leve dit ønske liv.
For de fleste er det ikke mange penge der skal bruges og når du har cirka tallet på hvad du skal bruge kan du begynde at finde ud af hvad du skal gøre for at tjene det beløb.

Når du har fundet ud af hvilket projekt du vil tjene det beløb til dit ønske liv, så kan du kigge på hvad du skal bruge af evner eller blive bedre til for at opnå dit mål.

Angående din uddannelse, så burde du gennemføre den ellers har du spildt den tid du allerede har brugt på den.

Angående din bog, så er det ikke sværere end du sætter en 30 dages udfordring for dig selv.
Du må ikke sove før du har skrevet 2000 ord om dagen, det er bedøvende lige meget hvor dårlig kvalitet det du skriver er, så længe du overholder at skrive 2000 ord om dagen.

Så vil du om 1 måned have en prototype af din bog og noget at arbejde med.

Jeg valgte at sige mit job op og tage en uddannelse, fordi så var der tid til at erhverve mig de evner jeg skulle bruge til mit mål og liv.
Efter 2 år er jeg halvvejs og ser frem til jeg når mit mål.

Det tager tid men det er klart det værd.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 13:36

Jeg kan sagtens sætte mig ind i din situation.Det er et problem mange af også også stået i engang.
Det eneste løsning på dit problem er:  Gør hvad dit hjerte siger !

Ja forældre bliver måske ked af, meeen hvor længe... en måned 4 måneder ?

Og det at man har en god uddannelse er INGEN job-grantie nu om dage !

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 13:39

Jeg er meget tæt på din situation. 

Og jeg har sagde til mig selv. DER SKAL SKE FORANDRING!

Spørg dig selv, om du ikke også skal overveje forandring.

Ps. uddannelse er den største illusion af sikkerhed. De gode får altid job. Uddannelse eller ej, det handler bare om at få lov til at demonstrere sine evner.

Håber det kan bruges.. 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 13:49

Din familie må sgu selv tage sig den uddannelse hvis de er så opsat på det.

Hvis du bare er til stede, er tiden (næsten) spildt.

MHT prissætning, så undlad at lave den klassiske begynderfejl at slå dig op på prisen. Det eneste der tæller er om du får hul igennem til den kundegruppe som gør brug af de ydelser du er leveringsdygtig i. Så jeg vil anbefale at du tager en pris der ikke er billig og ikke er dyr, men midtimellem.

Du kan sagtens uddanne dig sideløbende med din virksomhed, - men jeg håber du vil tænke over om det er værd at ødelægge sig selv med en uddannelse der ikke interesserer dig.

Jeg har også hørt at uden uddannelse kommer man ingen steder. Det er løgn og latin. Ligesom det heller ikke er selvsagt at man kommer nogen steder, hvis man har en uddannelse.

Så i stedet for at hænge dig i den gamle kliche, kan du jo prøve at tænke "hvor der er en vilje, er der en vej".

Jeg fornemmer at du sagtens kan klare den uddannelse du har gang i, men at du har svært ved at se perspektivet i dit foretagende, og at du derfor nok aldrig får hjertet med dig den vej, og trods et evt. talent maks vil kunne præstere en middelmådig indsats. En middelmådig indsats kan godt risikere at betyde en middelmådig tilværelse, eller det der er værre.

Prøv evt. at få fingeren ud og se om du kan få nogle opgaver, og se om det er noget for dig, før du tager springet og dropper denne specifikke uddannelse. Du kan nemlig godt risikere at hænge fast i dit konsulentarbejde også hvis du får opgaverne. Da jeg startede op som programmør i 2005 troede jeg at min vildeste drøm var gået i opfyldelse og at nu skulle jeg bare sparke røv og vise alle hundehovederne, men jeg sad fast, ligesom jeg gjorde i skolen. Jeg kunne ikke samle mig, og det var ligeså dødsygt arbejde som det jeg kom fra, og ligeså dødsygt som den skole jeg kom fra. Jeg måtte så hurtigt finde andre veje igen.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 4. Dec 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 13:55

det at kører fast og miste troen er alvorligt.

Fuldkommen enig med mine med aminoer..

Hos mig er det fordi målet med det der laves bliver uklart.. eller at jeg arbejder på en ide jeg ikke selv har fostret.. Og derfor ikke har samme ildhu, engagement overfor.. eller har tabt gnisten til et projekt.. Find ud af om ideen er din egen, hvad der fik dig igang med den, om det stadigvæk er det du vil..              Sæt dig nogen mål på kort og lidt længere sigt. Hvad vil du nå ? hvad får jeg ud af det ? Hvad kan jeg bruge det til ? Ikke kompromis men definer målet tydeligt.. Sæt en deadline på dine mål. et mål uden deadline er en drøm.. vær ærlig og gør noget aktivt.. vis handling.. især overfor dig selv.

Sæt målene lidt højt, men så de kan nås..  ex. inden fredag skal jeg have afklaret hvilke bijob jeg kan og har interesse i ! Og undersøg så hvad der er af muligheder i de forskellige job.. Hvad fik dig igang med første del af studiet ? har du mulighed for at bijobbe med noget der.. har du interesse i at bijobbe med det ?

Hvis der skal arbejdes målrettet mod noget, så skal målet altid defineres.. Så præcist som muligt.. hvad vil jeg ? Hvorfor vil jeg det ? Hvad skal der til for at nå det ? interne resourcer og ekstern hjælp ? tid til at nå målet ? ( Når du går ud af døren for at handle har du også gjort dig nogen tanker angående hvor, hvad, hvornår, og hvis du ikke kan finde det du søger spørger du om hjælp ! )  Her er løsningen den samme.. problemet et andet...

Håber det giver lidt mening..

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 13:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

I august 2010 startede jeg med at læse informationsvidenskab. Efter 3 måneder havde jeg samme følelse som du har. Det interesserede mig ikke og jeg følte jeg gjorde det mere af "tvang" end lyst og motivation. Jeg valgte at droppe fra og sætte jagten ind på et arbejde hvor jeg kunne få lov at udvikle mig indenfor det jeg brændte for (online forretning). Jeg var så heldig at få et enormt godt job, hvor jeg fik en masse tillid, frihed og ansvar. Nu, et års tid senere, har jeg valgt at opsige mit job og gå 100% selvstændig. Den erfaring og viden jeg har fået det sidste år kan på ingen måde erstattes af to semestre på et bachelor-studie og jeg har ikke på et eneste tidspunkt fortrudt beslutningen om at droppe skolen og gå min egen vej. 

Jeg ved ikke om du kan bruge mit tilfælde til så meget, men pointen er nok at jeg synes du skal gøre det du brænder for. Så længe du er villig til at ofre dig og arbejde stenhårdt, så skal du bare springe ud i det.

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 14:04

Selv startede jeg åpå HHX lige efter 9 klasse, fordi jeg skulle være super højt ansat direktør i et stort firma og tjene kassen. Jeg blev klogere, da jeg fandt mig selv, og opdagede hvad jeg i virkeligheden ville.

Min far snakker meget om min fremtid, og at jeg skal få en god uddannelse og et godt job, så jeg kan få et godt liv, så jeg gik på udd for at gøre ham glad, og i håb om jeg så fik et godt liv.

Lad mig sige min pointe direkte.

Jeg droppede ud af HHX, fordi jeg ikke vidste hvad jeg ville, og hhx føltes forkert for mig. halvt år senere startede jeg på "Web Integrator" udd, og følte mig god, følte jeg kunne præstere noget ekstra godt, og jeg gør det hver dag ind og ud, fordi jeg føler mig god, og føler at det er noget jeg kan give videre.

Hvis du har en tom/dårlig mavefornemmelse med det du laver, så lad være at spild tiden med det, og kom videre, find ud af hvad der tiltaler dig, og gå for det!

"Hvad så hvis jeg får brug for det, eller interessere mig for det senere?"

Well. Der er mange gode guides idag, både på biblioteket, men også på internettet, så du kan stort set altid finde en løsning, og hvis ikke. Så kan du jo altid spørge på Amino, eller på et forum, eller andre steder ;-)

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)