Som mange af jer nok ved, så har jeg snakket om det projekt, jeg gerne vil i gang med. Men jeg føler bare, at jeg er kørt fast. Jeg er i det sidste år gået og blevet mere og mere deprimeret. Sagen er den, at jeg har afsluttet min uddannelse som multimediedesigner. Nu er jeg i gang med en bachelor i e-konceptudvikling. Jeg får hele tiden at vide, at uden uddannelse kommer man ingen steder i dag. Jo mere uddannelse, jo bedre. Det er selvfølgelig også rigtigt. Men jeg føler bare, at jeg kun er fortsat med min uddannelse for min families skyld. Jeg møder op til timerne, men jeg er der bare. Jeg får ikke læst noget som helst op herhjemme. Læser ikke det, som vi skal. Kan ikke overskue det. Jeg føler bare, at hvis jeg bare kunne få et arbejde. Jeg er stort set ligeglad med hvilket arbejde. Bare at jeg kunne tjene nogle penge til at kunne føre mine ideer ud i livet. En ting, som jeg altid har fået at vide, er at jeg er god til at skrive og formulere mig. Måske ser det ikke sådant ud, når jeg lige skriver herinde, men i situationer hvor det gælder, er jeg altid blevet rost. Dog ved jeg ikke, om det er noget, jeg på en måde kan tjene lidt penge på. Det ville være dejligt for mig, hvis jeg f.eks. kunne arbejde som freelance, hvor jeg kunne transskribere interviews for folk eller tekster. Ved ikke om der er et market for det, men jeg gør det selvfølgelig for meget lave priser, så jeg er konkurrencedygtig. Det er noget, som der interessere mig, og som jeg ville blive glad for at lave. Jeg ved, at der er mange studerende, som har travlt, og søger hjælp med transskribering. Jeg fandt denne hjemmeside: http://www.k3tekst.dk/?Transskribering Det er en freelance som transskribere. Hun tager 350kr i timen. Jeg vil f.eks. gerne gøre det meget billigere. En anden ting er, at jeg nemlig gerne vil i gang med at skrive en bog, og hvis jeg så samtidigt kan arbejde og tjene penge til mine andre projekter, så vil jeg ikke bede om mere. Ved bare ikke hvad jeg skal gøre. Føler jeg kommer nærmere og nærmere mod afgrunden. Er 27 år og de sidste mange år af mit liv føler jeg er spildt. |
Kunne tyde på du skal en anden retning eller have et break.
Man skal aldrig gøre som ens forældre eller andre vil pådutte en efter min mening, glæder kun dem men ikke dig. Find noget som tænder en gnist i dig og giver dig mere.
Håber for dig du kan finde inspiration her eller få kontakt med nogen der kan få dig på rette spor så du kan få dit gode humør tilbage :)