Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Luksus" Firmabil på flex-leasing?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kære Aminoer, nu har jeg gennemsøgt nettet for informationer HELE dagen for at lære lidt mere om reglerne vedr. en firmabil, men der er et par ting som jeg ikke har fundet noget info om.

Et ApS Selskab med 2 ansatte (1 Direktør/ejer, og en alm. lønnet ansat). Firmaet er et IT/web Firma som drives fra hjemmeadressen + et kontorfællesskab.

Kan jeg rent skattemæssigt flex-lease en Porsche 911 og få fuldt fradrag for engangsbetalingen + månedlige ydelser?
- Engangsbetalingen er naturligvis af betydelig størrelse, men eftersom man ikke selv er ejer, skal dette vel ikke afskrives over flere år? Jeg læste i en anden debat at en leasing-ydelse på 40,000 kunne straksafskrives..? Engangsbetalingen ville i flex-leasing dog f.eks være 150,000kr - er samme gældende ved dette beløb? 

Det vil være en 100% Firmabil uden Privat Kørsel.

Eftersom firmaet har 2 adresser (på hjemmeadresse og kontorfællesskab) går jeg ud fra det vil være 'lovligt' at køre fra bopæl til kontorfællesskab uden at blive beskattet af fri bil. Da det er kørsel mellem arbejdspladser?

Derudover vil det så også være muligt at benytte bilen til at køre til frokost, eller hente frokost? Forudsagt at alt dette naturligvis sker i arbejdstiden.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 20:31

Du vil nok få det svært ved at forklare de små tolder at den kun er til privat kørsel.

Vil den ikke være på hvide plader ?

Jeg mener ikke det er lovligt og køre efter frokost fordi det er privat kørsel.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:32

Hej

FlexJacob:
Eftersom firmaet har 2 adresser (på hjemmeadresse og kontorfællesskab) går jeg ud fra det vil være 'lovligt' at køre fra bopæl til kontorfællesskab uden at blive beskattet af fri bil. Da det er kørsel mellem arbejdspladser?

Måske, men du kunne jo spørge Skat og bede om et bindende svar, før du gør det. Jeg mener, at det koster 300 kr., hvilket jo er lidt i forhold til, hvis du gør det og Skat så efterfølgende vil beskatte dig af værdien af fri bil.

Prøv eventuelt også at søge på Skats hjemmeside efter "værdi fri bil". Jeg mener, at jeg har set et bindende svar med et tilsvarende sprøgsmål.

Mvh.

Ole

Tilmeldt 19. Jan 12
Skrevet kl. 20:44

Hej Lykkebjerg,

Jo Bilen vil være på hvide plader. Jeg synes dog at have læst det er tilladt at køre til / hente frokost i firmabilen så længe det er i arbejdstiden.

Jeg er naturligvis godt klar over at Told/Skat  vil komme efter en Porsche 911 som udelukkende registreres som firmabil, men så længe alle regler bliver overholdt og der ikke sker anden kørsel end hvad jeg som sagt nævnte, så burde der ikke være noget at komme efter.

@Ole jeg prøver at søge lidt på det.

Ved I dog evt. om jeg kan trække engangsafgiften + leasingydelsen fuldt fra?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:51
Tilmeldt 19. Jan 12
Skrevet kl. 21:00

Har godt læst den anden debat, men det lugter lidt som om han erkender der har fundet privatkørsel sted.

Jeg vil gerne igen understrege at dette naturligvis ikke vil blive tilfældet her. Bilen vil i mit tilfælde blive parkeret på min bopælsadresse (Hvor firmaet samtidigt også har en adresse). I de tilfælde jeg tar' på fælleskontoret hvor firmaet ligeledes har adresse vil bilen blive benyttet til den kørsel. 

Om Skat vil få 'ondt' over en bil af den type bliver registreret som firmabil kan være mig ligemeget, så længe jeg selv overholder reglerne. Jeg vil være ganske tilfreds med de ture til/fra arbejdspladser + at den holder derhjemme.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:06

FlexJacob:

Har godt læst den anden debat, men det lugter lidt som om han erkender der har fundet privatkørsel sted.

Jeg vil gerne igen understrege at dette naturligvis ikke vil blive tilfældet her.

Det er derfor jeg anbefaler, at du taler med Skat før du gør det og beder om et bindende svar, fordi du så undgår misforståelser omkring fortolkning af reglerne.

Mvh.

Ole

Tilmeldt 19. Jan 12
Skrevet kl. 21:12

Hej Ole,

Det vil jeg helt bestemt gøre inden jeg foretager mig noget som helst. Jeg tænkte dog der måske var et par kvikke hoveder herinde der allerede havde en viden på området. (Skat kan desværre være lidt sløve med deres svar:))

Jeg tænker her ligeledes på:

Kan jeg rent skattemæssigt flex-lease en Porsche 911 og få fuldt fradrag for engangsbetalingen + månedlige ydelser? (Vigtigst måske om jeg kan Straksafskrive engangsbetalingen). Kan momsen forresten også trækkes fra?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 21:13

Hvorfor ikke tage tæring efter næring ?

Tilmeldt 19. Jan 12
Skrevet kl. 21:21

Hej Johnny,

Jeg forstår ikke hvad du mener med indlægget