Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af andele - aftale brudt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad gør man hvis man har en kontrakt om salg af andele i en virksomhed men køber springer fra?

Kontrakten er underskrevet og der er ingen udveje. Sender rman virksomheden til inkasso, stævner eller starter retssag? Såfremt man vinder hvad kan man så forvente? Virksomheden ville først være overdraget når beløbet var indbetalt - det er så ikke sket.

Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:17

Da jeg købte min andel fremgik det af kontrakten hvad der ville ske hvis én af parterne besluttede sig for at fortryde købet.

I mit tilfælde var det 5.000kr + 1% af total beløbet.

Tilmeldt 17. Feb 06
Skrevet kl. 11:25

I det her tilfælde står der ikke noget om fortrydelse - kontrakten kan som jeg ser det ikke fortrydes.

Tilmeldt 9. Jan 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:36

Med de oplysninger du har oplyst, vil jeg mene at aftalen er bindende. Jævnfør Aftalelovens §1, når modtager har accepteret tilbud fra tilbudsgiver, er der indgået en aftale. Er der ikke aftalt exit-mulighed/fortrydelse, så er din partner forpligtet af underskriften. Med mindre, der er forhold du har fortiet, har givet urigtige oplysninger eller har begået svig jf. Aftalelovens §30 stk 1 og 2.

Men en anbefaling er da at søge juridisk bistand.
Tilmeldt 17. Feb 06
Skrevet kl. 14:43

Tak for svar. Jeg vil også søge jurdisk bistand såfremt jeg ikke kan få køber til at følge kontrakten.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)