Hej alle Aminoer. Naar en bruger opretter sig paa industriBasen.dk og skal acceptere handelsbetingelserne maa man saa gore saadan at kunden er nod til at acceptere at faa et nyhedsbrev engang om maaneden eller skaldet altid vere valgfrit? www.simpleworks.eu der ligger IndustriBasen.dk lige pt. inden siden bliver flyttet naar den er ferdig. mvh Morten. |
Nyhedsbrev
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
|
Hej Martin. Ja det var nemlig ogsaa en af de ting som vi havde tenkt lidt over. Saa vil vi fremover lave det valgfrit. Hader nemlig ogsaa selv naar man faar nyhedsbreve fra sider man ikke selv har bedt om det. mange tak for hjelpen. mvh Morten |
Fremhæv at det er nemt og hurtigt at afmelde sig igen, min erfaring siger mig at folk hellere melder sig til noget når de er sikre på at de nemt kan slippe af med det igen. Du kan evt også skrive noget om hvor ofte det sendes ud, der er jo nok folk der ikke gider have en mail hver dag, men måske gerne hver uge. Desuden er det et lovkrav at folk kan afmelde sig uden omkostninger. Du kan eventuelt koble dit nyhedsbrev op med et system som f.eks. det eBrev tilbyder (http://www.ebrev.info/), hvor du kan få en masse fin statistik over dine mails, og et fint ensartet layout. Folkene bag eBrev er også her på Amino. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Kære Morten! Her er hvad www.forbrug.dk skriver: Opfylder evt. nyhedsbrev/elektronisk post kravene til samtykke mv. Hovedreglen – elektronisk reklame kræver samtykke Det er ulovligt at sende reklamer til nogen via e-mail, eller anden form for elektronisk post, medmindre de pågældende forudgående har anmodet om det. Forbudet gælder, hvad enten modtageren er forbruger eller erhvervsdrivende, og det er afsenderen af reklamen, der skal bevise, at modtageren har samtykket i udsendelsen. Et på forhånd afkrydset felt, hvoraf det fremgår, at kunden giver sit samtykke til at modtage reklame, hvis han ikke foretager sig noget aktivt opfylder efter Forbrugerombudsmandens opfattelse ikke kravene til et samtykke, idet det ikke nødvendigvis er udtryk for kundens vilje eller ønske. Der er således ikke tale om en aktiv handling fra kundens side. Da det er dig, der skal bevise, at der er indhentet samtykke, anbefaler Forbrugerombudsmanden, at der anvendes en dobbelt opt-in-model i forbindelse med tilmeldingsproceduren for at undgå chikanetilmelding og andre misforståelser. Dette sker ved, at modtageren ved tilmelding af sin e-mailadresse efterfølgende får tilsendt en e-mail fra dig, hvori han skal bekræfte tilmeldingen. Først når et link i e-mailen er aktiveret af modtageren, er samtykke afgivet. Hvis du overlader udsendelsen af markedsføringsmateriale til tredjemand, herunder en ikke-erhvervsdrivende, er du ifølge retspraksis ansvarlig for, at tredjemand har indhentet tilstrækkeligt samtykke fra modtagerne. Det er efter Forbrugerombudsmandens opfattelse lovligt at benytte Tip-en-ven funktioner, hvis funktionen stilles til rådighed, uden at forbrugeren derudover opfordres til eller præmieres for at benytte den. Dette synspunkt forudsætter, at du ikke lægger selvstændigt markedsføringsmateriale ind i den e-mail, der sendes til tredjemand. Forbrugerombudsmanden har dog accepteret, at den erhvervsdrivende lægger et link ind i e-mailen til den pågældendes hjemmeside. Markedsføringslovens § 6a, stk. 1. Undtagelsen – elektronisk reklame til kunder Held og lykke med udformning af knapper og design ![]() |
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)