Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billetter

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra kbh
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.
Er der nogen der kan hjælpe med et spørgsmål ang salg af koncertbilletter på nettet.

Hvis man vil starte salg af billetter over nettet ala billetnet hvordan kommer man så igang?

På forhånd tak for svar.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 20:03

Sikke et bredt spørgsmål..

Jeg tror det vil være rigtig rigtig svært, at komme ind på samme marked som Billetnet og Billetlugen bevæger sig på, da de har kontrakter med spillestederne!

Hvis du gerne vil lave noget som ligner og er samme koncept, så synes jeg du skal prøve at finde dig et andet segment!

Du skal have dig en hjemmeside - fx kan Unwire hjælpe dig med en billetløsning! Jeg synes fx du skulle kigge på, billetter på mobilen, da den om gangske få år vil blive brugt som kreditkort, hvorfor man med stor lethed kan købe sin billet via mobilen, få den tilsendt på mobilen og scannet på mobilen!

Hvis du vil have mere konkrete svar, så må du gøre dit spørgsmål meget mere specifikt!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 20:08

Hej

Et det nogle bestemte billetter du vil sælge?

Tror du ikke, at der er for meget konkurrence? - Jeg tænker på, at der er jo mange der sælger billetter.

/Simon M. Nielsen

Fra kbh
Tilmeldt 30. Oct 08
Skrevet kl. 20:30

Dvs man skal have kontrakt med alle de spillesteder der nu er?

Lyder spændende med over mobilen, men ville det ikke kræve at hver eneste spillesteder skulle invitere i en scanner.

Fra kbh
Tilmeldt 30. Oct 08
Skrevet kl. 20:33

Det er alm koncertbilletter.
Jo der er meget konkurence, men hvis nu at man gerne ville prøve alligevel, hvem skal man så have fat i for at komme igang.

Fra DK
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 20:44

Ved ikke helt om dette kan hjælpe dig! Men via http://billetto.dk/ kan man oprette egne events og sælge egne billetter, mod et lille gebyr pr. solgt billet!  

Besøg min musikblog hvor jeg anmelder danske album og singler

Fra kbh
Tilmeldt 30. Oct 08
Skrevet kl. 20:47

Nu var det mere andres billetter jeg tænkte på at sælge, men mange tak for input.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:52

Det var et bredt spørgsmål..  Først skal du vel have et system, der passer til dit koncept - det kender vi overhoved ikke. 

Et salgssystem kan du let finde på google - "online ticket sale system" , så kan du måske blive klogere på, hvad du vil have og ikke vil have.

Dernæst skal du have nogle events, som du kan sælge billetter til. Det er vel et spørgsmål om, at du opsøger de folk, der står bag de forskellige koncerter, som du gerne vil arbejde med og kan tilbyde noget.

Fra kbh
Tilmeldt 30. Oct 08
Skrevet kl. 21:15

Jeg leger stadig med ideen, så har ikke noget decideret koncept endnu. Indtil videre er det bare noget i stil med billetnet.

Er der et sted man kan finde de forskellige arrangøre?

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 22:55

Nej det er der ikke.. Men hvorfor skulle et spillested, vælge dig fremfor Billetnet eller Billetlugen? Dem kender folk til og kan formentlig sælge flere billetter end dig.

Mit råd er, at du ikke går efter deres segment, men hvis du gør så skal du gøre det på en helt anden måde en det bliver gjort i dag! En direkte kopi af Billetnet, vil du ikke komme langt med!

Hvis du fx har fokus på mobilen som selve billetten, så skal spillestedet ikke have noget specielt udstyr for at kunne klare det. De skal blot kunne være sikre på, at de billetter som er på mobilen ikke kan kopieres og sendes videre til andre!

Men igen skal du tænke på, at Herning Messecenter, Lille Vega og andre steder i dag har kontrakter med de store udbydere og du derfor ikke bare kan få dem som kunder.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)