Jeg har et firma hvor jeg gerne vil købe min egen computer og bruge den til virksomheden. Hvordan gør jeg det lettest. |
Jeg går ud fra du er momsregestreret.
Du skanner den originale kvitering og mailer den til mig.
Fortæller hvad du vil have for computeren
F.eks. 3.500
Jeg jeg lægger så 500 oveni og moms og sender dig en faktura
Du overfører dif beløbet til mig 5.000 - 3.500 = 1.500
Lettere bliver det næsten ikke :)
--
Jeg kunne ikke lade være.
Hvis du har virksomhed på din hjemmeadresse, så tag halvdelen af computerens pris og træk fra i virksomheden (u/moms)
Hvis du har virksomhed ude og en anden computer hjemme, så tag hele beløbet og træk fra i virksomheden, igen uden moms.
Vær opmærksom på at de nu er virksomhedens copmputer og at hvis du stopper virksomhenden skal den sælges og tindtægtsføres. (med moms)