Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket Webshop system / Hvordan?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen.

Nu tror i nok at dette er endnu en tråd om hvilket webshop system man skal vælge til at oprette sin webshop i, og så ender det med at alle kommer og lovpriser den de bruger. Det er det (håber jeg i hvert fald) ikke. Den er nemlig lidt mere kompleks end som så.


Jeg har en webshop bygget i magento. Den er udbygget med en del forskellige moduler og ændringer for at komme i nærheden af hvad jeg gerne vil have. Jeg oplever dog problemer. Når jeg installere moduler så er de opbygget på forskellige måde, og ikke altid på den måde jeg synes er smartest. Derfor så oprtræder min webshop meget forskellige efter som at de forskellige moduler er lige lidt anderledes end hvad jeg egentlig ønskede.

Det gør at jeg nogle gange har nogle besværlige arbejdsgange, der kommer fejl og problemer samt at shoppen ikke altid virker logisk for brugeren.

Ud over dette problem så er der flere og flere fejl. Jeg synes jeg bruger for lang tid på at rode med fejl og håndtere de forskellige situationer.


Derfor står jeg og overvejer at skifte. Jeg kunne godt tænke mig at få lavet en Custom shop eller lavet så mange udvidelser en en opensource at den kan lige hvad jeg ønsker. Altså hvor jeg selv får en programmør til at lave de forskellige moduler jeg skal bruge som passer lige netop til mig.

Jeg har kigget på Opencart som minder rimelig meget om magento, bare meget mere enkelt og uden så mange funktioner. Jeg tror at dette kunne være en rigtig god grundsten. Er dog i tvivl om der er andre lige så simple shopsystemer derude.


Der er flg. krav.
- Der skal være et community omkring af en hvis størrelse så man kan få hjælp og samarbejde

- Det skal være enkelt for programmører at arbejde med, sådan at jeg forholdsvist billligt kan få lavet de ønskede moduler

- Det skal kunne håndtere Epay

- Det skal være oversat til dansk

- Der skal være stor frihed til at lave ændringer (via moduler som ikke ødelægger kernen, eller forhindre at websitet bliver opdateret).


Er der nogen der mener at kende et bedre system end opencart til dette, evt kan komme med nogle eksempler på hvad det koster at få udviklet moduler til opencart / andre.

Er heller ikke afvisende overfor Shopify, men såvidt jeg kan se er det begrænset hvor meget man kan lave af moduler grundet det er hosted, og alle moduler bliver lavet ved siden af shopify og så skal samarbejde med shoppen, fremfor at være en del af den.

Og til sidst er der nogle der har erfaringer med at få lavet en custom shop. Kan det betale sig eller er det for dyrt og tidskrævende, og dermed bedre at bygge på et opensource modul?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du rammer hovedet på sømmet når det drejer sig om open source shops. Der er tit så mange moduler så man ikke rigtigt ved hvilke man har brug for. Men er du sikker på at du skal bruge alle dem du har valgt?

Derudover så er netop Magento rimelig tung at danse med men jeg tror også at det er fordi at så er det hele næsten i shoppen fra starten.

Du efterlyser andre systemer så jeg kan anbefale dig at kigge på Umbraco kombineret med enten uCommerce eller TeaCommerce (begge danske plugins til Umbraco) men de er ikke gratis.

Fordelen her ved Umbraco er at der er et stort community ved hånden og mange store firmaer har taget den til sig. Det er også nemt for en god programmør at udvide din shop med ekstra moduler. Faktsik er det forholdsvis hurtigt at lave et lille nyt modul uden at det ødelægger resten af shoppen.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg er sikker på at jeg skal bruge de moduler jeg har installeret. Problemet er bare at nogle af dem kan meget mere end jeg har brugt for, samt nogle (selvom de begge 2 kommer fra aheadworks) optræder forskellige.


Jeg vil gerne betale for det, men kan ikke lige umiddelbart finde en demo af teacommerce? Vil gerne kigge lidt på det først

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil da helt klart anbefale Prestashop til opgaven.
Har alt det du kræver. Og så er det samtidigt meget brugervenligt både for dig og programmøren. Samt nemt at arbejde i og tilpasse/customize.

Du kan evt. få et hurtigt overblik af det her:
http://www.prestashop.com/ 

PB mig hvis du får brug for en programmør til Prestashop.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Birkelund:
Og til sidst er der nogle der har erfaringer med at få lavet en custom shop. Kan det betale sig eller er det for dyrt og tidskrævende, og dermed bedre at bygge på et opensource modul?

Det vil næppe kunne betale sig for dig. Alene de basale funktioner samt fejlrettelser og dokumentation risikerer let at  løbe op i et par måneders arbejde.

Birkelund:
Jeg kunne godt tænke mig at få lavet en Custom shop eller lavet så mange udvidelser en en opensource at den kan lige hvad jeg ønsker.

I forhold til at skulle bygge en custom shop op fra bunden, vil du helt sikkert få et bedre resultatet ud af at arbejde videre på Magento.

Birkelund:
Når jeg installere moduler så er de opbygget på forskellige måde, og ikke altid på den måde jeg synes er smartest. Derfor så oprtræder min webshop meget forskellige efter som at de forskellige moduler er lige lidt anderledes end hvad jeg egentlig ønskede.

Det lyder jo reelt bare til at du har brug for nogle smårettelser til de plugins eller din template, for at det virker som du ønsker. Du må meget gerne sende mig en liste over konkrete rettelser - enten kan jeg eller leverandøren af modulerne sikkert klare det for dig.

Fra København N
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 60
Fra  Orango ApS Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil også anbefale Prestashop.

Især efter 1.4 versionen udkom er det meget nemmere at opdatere ens webshop til nyere versioner pga. måden man nu kan tilrette modulerne på.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)