Hej. For et års tid siden købte jeg et domæne, jeg havde tiltænkt, skulle bruges i noget affiliate netværk, sammen med en stak andre domæner jeg ejer. Sagen er at jeg har betalt aaaaaaalt for meget for dette domæne, og derfor kan jeg ikke bare give op men: Google har tilsyneladende en "penalty" mod domænet. Trods Høj PR backlinking, så tog det 3 måneder inden den indekserede siden. Jeg har lavet en stak gode kvalitetsbacklinks, men INGEN af dem er registreret af google. Jeg ved hvad jeg laver, og har flere sider på side 1, inden for samme niche. Jeg har forsøgt at kontakte google ad forskellige veje - blandt andet gennem notifikationer i google webmastertools. Jeg ønsker egentlig bare at AL SEO der er foretaget før min overtagelsesdato, skal annulleres, så jeg selv kan få en chance for at bygge siden op igen. PT forholder det sig således at selv søgninger på helt unikke fraser, der indgår i unikke artikler der ligger på siden, ikke kommer på side 1, og siden fremstår som havende 0 backlinks. HVORDAN får jeg kontakt med google, som jeg altså både hader og elsker. vh Folmand |
Eneste mulighed er så vidt jeg ved en Reinclusion Request/Reconsideration request i Webmaster Tools. Her vil du muligvis også kunne se eventuelle penalties og hvad de handler om. Løsningen er at fjerne de ting som overskrider Googles guidelines og det kan faktisk også være tidligere backlinks (selvom det er relativt sjældent). Med Webmaster Tools kan du se hvilke links du har og hvilke som ligner spam. Her må du så prøve at fjerne så mange af dem som du kan. Hvis ikke det er backlinks som du er straffet for er det en fordel da du har nyt indhold på domænet. Alt i alt, så skal siden du laver en reconsideration request på overholde guidelines og gerne være pæn og professionel. Husk på at penalties er tidsbestemte ofte 3 måneder.