Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told, moms, afgifter - hvad skal jeg betale?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino'er.

Jeg går lidt og overvejer at købe et lille parti iPhone-covers hjem.

Det handler om disse: http://www.alibaba.com/product-gs/342373606/For_Apple_iphone_cover.html

Er der noget jeg skal være opmærksom på mht. told, moms, afgifter osv., eller kan jeg bare smide nogle penge afsted til sælgeren, også kan jeg modtage mine covers uden problemer?

Jeg har søgt lidt på det, på SKATs hjemmeside, men jeg synes ikke det giver så meget mening.

Håber I kan hjælpe :-)

Venlige hilsner fra
Emil Hyldeborg 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil

Bare pas på at de ikke bryder appel partent. De har nok som Nokia og SE mønstret beskyttet deres produkter ned til mindste dut.

tolden er nok omkring 4% så det bliver nok ikke mange basse øre med de priser de har.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis Lykkebjergs tarif passer, så skal du først lægge 4% told oven i købsprisen inklusiv fragt.

Dernæst skal du smide importmoms oven i, som er 25%.

Herefter kommer der et importgebyr på 150 kroner til Post Danmark.

Og så burde alt være betalt. Men husk på, at du ikke skal lægge dig ud med mærkevarer. Der kan du få en slem forskrækkelse (bøde/anden form for straf).

Bedste hilsner,

Sander Skype-Wink

Tilmeldt 3. Feb 11
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Sander siger, så kommer der disse afgifter på.

Men er det nødvendigt at anvende Post Danmark?

TNT/DHL er hurtigere og toldekspeditionen er langt hurtigere.

rabatter på butikker med et MEXO medlemskort.
Har du en webshop/forretning, du gerne vil have på MEXO, så skriv gerne en PB.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest - tak for jeres svar!! :-)

Men jeg synes da godt nok at det løber op det hele. Må lige få regnet på det i morgen, men det lader da godt nok til at blive ret voldsomt...

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, at de import gebyrer egentlig bare dækker alt papir arbejdet og toldregistreringen når varen kommer ind i landet. Om du skal betale dem til Post Danmark, DHL el.l., er vel egentlig underordnet. 

Men det kan da selvfølgelig godt være, at du undgår dette importgebyr, hvis du anvender et selskab som DHL. 

Angående DHL, leverer de så også direkte til din adresse? Skype-Wink

Bedste hilsner,

Sander

Tilmeldt 3. Feb 11
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, DHL kan godt levere direkte til ens adresse.

Og ja, man sparer netop dette ekspeditionsgebyr ved at vælge DHL fremfor Post Danmark.

Toldekspeditionen kan tage op til 4-6 uger med Post Danmark, hvorimod den tager 1-3 dage med DHL, TNT m.v.

rabatter på butikker med et MEXO medlemskort.
Har du en webshop/forretning, du gerne vil have på MEXO, så skriv gerne en PB.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emil Hyldeborg:

Men jeg synes da godt nok at det løber op det hele.

Nej nu må du lige regne på det.

Ja hvis du købet 5 stk så løber det op men hvis du køber 100 stk hvad bliver det så.

Kost pris pr stk 0,99 usd = 5,76 * 100 = 576 kr + fragt 350 = 926 + told = 37,04 = 963,04 + 160 Fortoldning= 1123,04. Hvis du er firma så betaler du import moms og kan trække den fra på din moms angivelse. Hvis du er privat ja så skal du beregne den med. Lad os sige du gør det privat 1403,80 er ca. din samlet omk i dk på din adresse det er 14,038 kr pr. stk. Jeg kan se at de sælges for 139 kr eks. Du sælger dine for 75 kr. og sælger 80 stk = 6000 - 1403,80 = 4596,20 det er da en meget god fortjeneste. Du skal så betale b-skat af dette beløb så det er ca 2300 kr hvis du gør det 10 gange så er det ca 23000 kr.

Jeg har selv solgt cover da 3310 var i høj kurs og husker stadig den gang da vi selv stod på et kræmmermarked og måtte lukke kl 16.00 og alle pengene var lagt ned i en sport taske og konen talte penge på vej hjem efter nye varer. Og hun hev den ene 100 kr seddel op efter den anden vi havde solgt for 26000 kr. Ja det tænker vi stadig tilbage på.

Men det var også pirat kopi af disney m.fl. og vi solgte dem for 150 kr stk. og vi havde givet 150 bath stk = 27,49 Kr. og vi havde købt for 25000 dkr. Er også efterfølgende blevet taget i tolden med Nokia cover og SE cover hvor der var nogle få stk som havde deres navn det kostede 25000 til Nokia og SE ville have 30000 som vi fik handlet ned til 8000 fordi der kun var 5 stk og vi sagde at de var til privat forbrug. Min bekendt havde købt en (1 stk) LV tasken som var sendt med hjem med sine andre varer hun havde købt til sin butik. Hun kom af med 25.000 for denne taske. Og hvis hun gjorde det igen ville de næste gang kræve 45000. Fordi det var til en butik mente de at det var til salg i butikken.

Det jeg bare vil sige med dette er at det kan godt være man kan købe det billigt men hvis man ikke har styr på Licens og mønsterbeskyttelse så kan det godt være at man købe nogle varer uden for EU billigt men man skal bare være sikker i sine produkter. Man kan måske give 25 kr for den samme varer hos en grossist indenfor EU at han måske har købt dem i østen og fået dem igennem tolden på en eller anden måde. Det er svært og sige til en advokat hvorfor må han når jeg ikke må.

De har masse af andre varer i østen som ikke er ulovlige så hvorfor ikke købe dette. Hvor der ikke er risiko.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Super mange tak for jeres svar - det har hjulpet mig super godt på vej!! :-)

Men! Det kan godt være at jeg betaler ca. 600 kroner til sælgeren - men hvad med alt det andet, hvordan betaler jeg det???

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem er din transportør ?

Er det privat du køber ?

Hvis det er firma er du så import reg. ?

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)