Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Liste af ulovlige kosttilskud (fødevaresstyrrelsen)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Selveste afgiften har jo ikke noget med godkendelsen at gøre. Tænk hvis jeg var en 18 årig dreng der LIIIGE akurat havde penge til de mest essentielle ting for at starte en virksomhed, men oveni skal man tage stilling til al det med afgifter og diverse juridiske aspekter, nogle gange er det meget simpelt unødvændigt.

Og hvis den sidste del af din tekst er en hentydning til at jeg ikke har forstand på den branche jeg bevæger mig ud i, så vil jeg fortælle dig at jeg bare prøver at brede mig ud og bevæge mig ind i nogle områder som jeg ikke har gjort før, du behøves ikke at være en hater :), det skal ikke være ulovligt at være grøn. Hvis du overhovedet har en virksomhed som køre successfuldt så er jeg stensikker på at du engang også var grøn på det område, hvilket jeg også har været med utallige andre ting i mit liv.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:12

John Doe:
Og hvis den sidste del af din tekst er en hentydning til at jeg ikke har forstand på den branche jeg bevæger mig ud i, så vil jeg fortælle dig at jeg bare prøver at brede mig ud og bevæge mig ind i nogle områder som jeg ikke har gjort før, du behøves ikke at være en hater :), det skal ikke være ulovligt at være grøn. Hvis du overhovedet har en virksomhed som køre successfuldt så er jeg stensikker på at du engang også var grøn på det område, hvilket jeg også har været med utallige andre ting i mit liv.

Jeg udtaler mig alment, og ikke om dig personligt. Og i almindelighed er det korrekt at de fleste fejler fordi de ikke ved hvad de har med at gøre. Når man snakker kosttilskud, så er det da ikke nogen hemmelighed at den verden er fyldt med svindlere og bedragere der sælger til ligeså hovedløse disillusionerede sportsidioter der i mange tilfælde vil anvende præstationsfremmende midler grundet deres manglende selvtillid og evner.

Så skal du ind i den verden, så får du kun succes hvis du ved hvad du snakker om, og hvis ikke du ved det begår du de samme fejl som mange andre, eller bliver fristet af ulovligheder. Det bliver dine dyreste lærepenge for din fremtid hvis nogle f.eks. dør eller bliver invalideret grundet f.eks. ulovlig import eller salg.

John Doe:
Selveste afgiften har jo ikke noget med godkendelsen at gøre. Tænk hvis jeg var en 18 årig dreng der LIIIGE akurat havde penge til de mest essentielle ting for at starte en virksomhed, men oveni skal man tage stilling til al det med afgifter og diverse juridiske aspekter, nogle gange er det meget simpelt unødvændigt.

Så skal du lade være med at starte indtil du ved hvad du har med at gøre og har pengene til at gøre det rigtigt. Og selvfølgelig har afgifterne noget med godkendelserne at gøre, i det der udføres administrative opgaver der medfører retningslinier baseret på videnskabelige informationer som ikke indhentes gratis, og man aldrig stole på hvad producnterne erklærer, da de kun har 1 agenda, nemlig at få deres vare godkendt.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 13. Jan 12
Skrevet kl. 21:18

Beklager jeg troede at den var rettet personligt mod mig.
Mh. til afgifter, ja du har helt ret at der ern ogle adminitsrative opgaver, men i general forstand så findes der nogle gange for meget buearukrati som sagtens kan skæres fra. Er helt enig med dig og kan egentligt godt se nu at det ville være utrolig dumt hvis det havde været gratis. Mh. til den branche jeg vil prøve at bevæge mig ind i så tænkte jeg simple ting som i form af Engrossalg i områder af omega 3 olier, almene multivitiaminer osv., ikke nogle decideret sports produkter (lige udover protein pulver selvfølgelig).

Så nej har ikke tænkt mig at lave produkter som claimer at hvis man tager dem så kan man ligge sig til at sove og næste dag er man pumped og rippde osv :)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:28

John Doe:
så tænkte jeg simple ting som i form af Engrossalg i områder af omega 3 olier, almene multivitiaminer osv., ikke nogle decideret sports produkter (lige udover protein pulver selvfølgelig).

Jamen så er det jo bare at komme i gang. Jeg forstå dog ikke de mennesker der indtager proteinpulver, da dette oftest er syntetisk, men det er selvfølgelig billigere end at spise 1kg kylling om dagen.

Men både du og jeg skal være glad for det arbejde som Fødevarestyrelsen udfører, og de har lige været igennem en fyringsrunde, som er meget beklageligt for samfundet. Besparelsen i det segment samt det faktum at Miljøministeriet aldrig har kunne lave en tilsvarende enhed indenfor kosmetik og plejeprodukter, gør at tingene forringes for danske forbrugere.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 13. Jan 12
Skrevet kl. 21:47

Ahhh Carsten det er jo fantastisk med den bekendtgørelse, lige hvad jeg ledte efter. Tusind tak :).

Hvis de så også bare har en sådan bekendtgørelse liggende med naturlægemidler.... :S

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 22:33

Hej "John"

Husk at det er en langvarrig process at få et produkt godkendt i Danmark - og et ligegyldigt om du selv har produceret det eller det bare skal importeres. så skal det godkendes!

Og det ikke kun hvilke ingredienser der er i, men også blandingen heraf. Nogle ingredienser er ikke lovlige sammensat i DK. 

Det vil også koste lidt omkring 9000kr at få godkendt, hvis det skal sælges i DK.

Held og lykke med det!

Richard 

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)