Hej, Jeg er ved at tænke over mine muligheder for at markedsfører et koncept jeg er ved at udvikle. Jeg blev enig med mig selv om at det ville være bedst at ringe potentielle kunder op (faktisk at lave en aftale med nogen som har erfaring med salg over telefon). for 2 sekunder siden så jeg en tråd med en der søgte en robot der kunne ringe hans kunder op når de skrev en sms. Så kom jeg til at tænke på at jeg sagtens kan programmere en robot der kan ringe alle mine kunder op og afspille en indtalt besked (indtalt af en med en dejlig stemme). eventuelt med "tryk 1 for at hører mere om...", "tryk 2 for at..." osv. Min ide vil klart være billigst, men helt sikkert ikke lige så effiktiv. Jeg er ikke så interesseret i at blive ringet op på den måde. men jeg vil gerne hører hvad andre synes om ideen. |
Robot telefonsælger - useriøst?
- 1
Det du vil bruge er et automatisk opkaldssystem Markedföringsloven siger: § 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det. Ska du lave det så skal du have personale der kan modtage de kunder måtte väre intresserede så de kan tale med en medarbejder |
Hehe, det var kort tid ideen fik lov at leve. Fair nok så skal jeg bare finde nogen rigtige mennesker til at ringe for mig når jeg kommer der til. |
Det er også det jeg havde planlagt. nu når topic er blevet afklaret, kan du (eller nogen anden) svarer på om telemarketing selskaber har forskellgie lister elelr selv skaffer lister med numre de skal ringe til. eller er det mig der skal skaffe det? |
såfremt du har nogle lister du vil ringe på så kan du også bruge disse |
Når jeg ringer for kunder er ringelisten inkluderet i prisen. Man skal blot oplyse de specificerede ønsker for typen af kunder. Branche, antal ansatte, geografi, etc. Så laver jeg en liste og ringer ud fra. Du er velkommen til at skrive en pb hvis du vil vide mere om hvordan jeg arbejder med telemarketing |
Det er ikke aktuelt endnu, men når jeg er kommet dertil hvor jeg skal have fundet nogen der er gode til telemarketing skal jeg nok skrive. |
Hej Jeg har læst dine indlæg, og kan se at du muligvis søger et telemarketing firma. Med venlig hilsen Henrik O. Nielsen
|
Jeg tror ikke, at det ville virke særlig godt. I forvejen har kanvassælgere det ret svært, og det vil nok ikke blive lettere for en robot-kanvassælger. Det er simpelthen for let at smække røret på, når det er en robot, man taler med. Mennesker plejer at få lidt længere snor. :D For ens nuværende kunder vil det nok heller ikke virke særlig godt, da det virker meget upersonligt. Det er allerede irriterende, når man skal trykke flere gange, når man ringer for at få noget oplyst hos en virksomhed, men der ringer man trods alt frivilligt, så det fungerer. Den bedste mulighed, for din virksomhed, er nok at finde nogle dygtige telemarketingsmedarbejdere. Det vil i hvert fald være mit bud. |